maria19 Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hei! Jeg vurderer å ta et språkkurs med EF. Helst USA, da jeg har gått et år på high school der og kjenner kulturen og språket. Tenkte rundt 2-3 måneders lengde på kurset. Noen som har erfaring med dette? Må nok jobbe litt først, siden man ikke får støtte fra lånekassen:(
Klematis Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Jeg var på språkskole i England da jeg var 15 år i en måned, men med et annet selskap. Fikk imidlertid inntrykk av at EF-kursene var så og si identiske med vårt. Men er kanskje ikke helt sammenlignbart iom at det var et kortere kurs? Det var et helt greit skoleopplegg, 3 timer hver dag. Ganske strengt, nok til at alle møtte opp og gjorde en innsats. Lærte nok en del, selv om de fleste ikke gjorde det noe særlig bedre på testen etter oppholdet enn før. Men den aller, aller viktigste lærdommen var å klare seg selv i den store verden og faktisk å tørre å snakke engelsk! Nå er jo dette mange år siden, og generelt er vel "dagens ungdom" flinkere i engelsk enn vi var. Så mulig utbyttet blir større av selve skolen? På mitt språkskoleopphold var det veldig mye festing og alkohol, selv om dette i teorien ikke er akseptert. Lederene visste om det, men så lenge ingen ble fersket så gjorde de ikke noe med det. Men dette går det selvfølgelig an å velge bort
maria19 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 Kan jo ikke helt sammenlignes da du var 15 og jeg er 19;) Men takk for hjelpen! Noen andre som har erfaring?
Bonsai Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Jeg var på språkskole med EF i USA, var i California i en måned og bodde på campusen til et universitet sammen med andre fra alle mulige land. Jeg hadde det helt strålende og fikk sett mye av vestkysten(San fransisco, san diego, Hollywood, las Vegas...) Men jeg var også 15 da.. Og det var det som var gjennomsnittsalderen på alle som var der, så om du ikke har lyst til å mengle deg med 15-16 åringer så ville jeg nok forhørt meg litt med EF og eventuelt sett på alternativene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå