Gå til innhold

Glad i det samme som "Elsker"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet

Hei

Jeg er mann, gift i mange år, tre fantastiske barn under 10 år.

Min kone har aldri sagt "Jeg elsker deg", men mener at "Glad i" er det samme.

Er dere enig?

Forøvrig er sexlivet meget tynt, hun har vel egentlig aldri tatt initiativ, og i tillegg skjøvet meg vekk to tre ganger da jeg ok initiativ og ville "kose med brystene hennes". Følelsene mine for henne er forvirrende etterhvert, men barna er grunnen til at jeg ikke går ut.

MEN det sliter i meg og jeg er ulykkelig innimellom.

Er det nok med "glad i" for meg?

Er også kanskje redd for at hennes "Jeg elsker deg" spares til hun kanskje møter Mr. Right (eller Mrs. Right ????, etter hennes uttalelser om div. kvinner).

Livet er vanskelig....

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg personlig er ikke "jeg er glad i deg" det samme som "jeg elsker deg", men så er det jo hun som er avsender av sitt eget budskap. Hvis hun mener at ved å si "jeg er glad i deg" til deg, så sier hun at hun elsker deg, så er det jo vanskelig å motstride det?

Akkurat bruken av ordene ville kanskje ikke vært så nøye hvis alt det andre hadde vært bra i forholdet deres?

Skrevet

Jeg ville heller ikke sagt at det er det samme. Glad i deg kan man si til både en venn og en kjæreste. Men jeg føler at når man sier jeg elsker deg så er det flere følelser inni bilde og man er mer enn glad i en person. Jeg elsker deg er litt sterkere og det er kanskje ikke noe man sier til hvem som helst heller.

Skrevet

enig med de over her...elsker deg er ganske så mye større/sterkere ord enn glad i deg..

Skrevet

Det fine og irriterende med språk er jo at omtrent alle ord tillegges mening av personen som sier dem.

Min kjære sier ikke e-ordet, og kommer antagelig aldri til å gjøre det. Han synes det er ganske meningstomt, og foretrekker å forklare hva han føler med andre ord. Jeg synes det er helt greit, men så har han også forklart hvorfor han ikke bruker det.

Jeg synes du burde snakke med kona di, jeg. Det kan være en enkel og grei forklaring, men det kan også ligge noe mer under...

Skrevet

For meg er ikke "glad i" det samme som "elsker". "Glad i" kan jeg si til både venner og familie, mens "elsker" sier jeg kun til kjæresten. Det er for meg litt "hellig" og det betyr mye for meg å bruke ordet "elsker".

Men hvis konen din mener at hun sier det sammen som elsker deg når hun sier glad i deg, så er det hennes bruk av ordet. Jeg tror dere heller skal fokusere på å få forholdet til å fungere slik at dere begge er fornøyde med det.

Skrevet

"Elsker" er ikke et muntlig ord på min dialekt, og hadde det ikke vært for at mannen min bruker det ordet ofte, hadde jeg aldri kommet til å brukt det selv.

Jeg måtte finne min egen variant av ordet for i det hele tatt klare å si det!

For meg er "glad i" like verdifullt som "elsker", men det var det ikke for han.

På min dialekt er "liker" det samme som "glad i", og på min dialekt er "glad i" det samme som "elsker"...

Å si til venner at jeg er glad i dem, tok meg lang tid å gjøre, i mitt hode sa jeg da til dem at jeg "elsker" dem, noe som ble helt feil for meg.

Til familie sier jeg aldri at jeg er glad i dem, for de har samme bakgrunn som meg, og for dem vil det bli galt at jeg sier at jeg "elsker" dem.

Gjest Tigress
Skrevet

For meg er også "glad i" det same som "elskar".

Skrevet

Jeg sier "elsker deg" til barnet mitt, og jeg sa det samme til barnefaren mens jeg fortsatt elsket ham. Jeg sier "glad i deg" til vennene mine.

Kanskje føler hun det unaturlig å si "elsker deg"? Ikke fordi hun ikke gjør det, men fordi hun synes det høres rart ut. Jeg fikk aldri høre "elsker deg" eller "glad i deg" hjemme, så for meg var det litt av et steg å skulle si at jeg var glad i noen for første gang. Men det kom helt naturlig da jeg fikk barn selv.

Skrevet

Jeg synes det er litt rart å si "jeg elsker deg". Jeg gjorde det før. Men det er litt sånn "film"-aktig. Jeg sier "jeg er glad i deg" og mener det like dypt som å elske. Det fins mange grader av å være glad i noen. Og ordene blir understreket med handlinger.

Ikke vær bekymret for at konen din ikke sier "jeg elsker deg". Følelsene hennes er nok like sterke uansett hvilke ord hun bruker for å fortelle det.

Skrevet (endret)
Og ordene blir understreket med handlinger.

Noen ganger sier handlinger alt :)

Magli Elser

ERKLÆRING

En tyrkisk pike fra Zagreb

ble forelsket og fortalte det

til sin elskede

ved å stå på hendene

.....

Innlegget er forkortet iht kopiregler.

- Nigo (mod)

Endret av Nigo-san
Skrevet

:D Åååå det var et kjempefint dikt :)

Gjest Gjest_Nusse_*
Skrevet

Jeg er glad i vennene mine...Jeg elsker mannen min....

Men, jeg vet ikke...ord betyr jo forskjellige ting fra menneske til menneske...

Skrevet
Følelsene mine for henne er forvirrende etterhvert, men barna er grunnen til at jeg ikke går ut.

For en merkelig grunn. Barna kan fordeles med 50/50 eller 100 hos en av dere (gjerne deg), og/eller de kan besøkes så ofte man vil, bytter på å ha de i helger/ferier/jul osv. eventuelt: julen tar man sammen selv om man er skilt fordi barna er barn. Dette kan løse seg helt fint!

Det er irriterende å høre at menn ikke kan skille seg "på grunn av barna".

Da har du det ikke så ille da, når du tross alt blir.

Gjest Elastica
Skrevet
Noen ganger sier handlinger alt :)

Magli Elser

ERKLÆRING

En tyrkisk pike fra Zagreb

ble forelsket og fortalte det

til sin elskede

ved å stå på hendene

.....

Innlegget er forkortet iht kopiregler.

- Nigo (mod)

Åh, det var fint! Og det minner meg om da Herr Utrolig og jeg var inne i en litt trøblete periode og han proklamerte at han ville gå på hendene over Besseggen for meg. Det gjorde han også. (Ok da, bare noen skritt - men jeg har fremdeles fine minner tilknyttet det å så på hendene. :rødme: )

For øvrig er jeg helt enig med Supramundanes innlegg. Det var kort og presist, og akkurat et uttrykk for min mening også. :)

Skrevet

Min sin sier heller ikke elsker deg (dvs siden han er engelsk, han sier ikke I love you), han har i alle fall ikke gjort det enda, og det har ikke jeg heller. Men vi viser foelelsene med handlinger og andre ting vi sier til hverandre.

Noe jeg ser som et ganske bra tegn paa hva han foeler er at naar vi sover, hvis jeg skulle komme til aa rulle ut paa kanten av senga saa fyker plutselig armen hans over meg og holder fast til jeg har snudd meg. Dette gjoer han i soevne, og hvordan han, i soevne, kan vite at jeg har havna naer sengekanten, det aner jeg ikke. Men det foeles godt at han passer paa meg, selv i soevne :)

Saa TS, saa lenge hun viser foelelsene sine paa andre maater, saa har du ingen grunn til aa tvile. Kan godt vaere hun gjoer en masse ting som du ikke merker noe til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...