Gjest Trulselinemor Skrevet 14. juni 2003 #1 Del Skrevet 14. juni 2003 I Hardanger er det mange som heter Sæd til etternavn og på Toten er det noen som heter Langeballe. Er det noen andre som har rare etternavn å komme med?? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 14. juni 2003 #2 Del Skrevet 14. juni 2003 Regner med at Sæd og Langballe er i nær slekt? Har ikke så mye å bidra med untatt en stakkar som het Mensen i etternavn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daughter Skrevet 14. juni 2003 #3 Del Skrevet 14. juni 2003 Det er flere som heter Homo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 14. juni 2003 #4 Del Skrevet 14. juni 2003 Det jeg synes er interessant er at det er ofte slik at etternavnet PASSER til personnen......det forklarer mye.......som en doktor som heter Hjertaker....urk!..det var del ikke det beste eksemplet...eller en dyrepasser da som heter: Apeland.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2003 #5 Del Skrevet 14. juni 2003 Bleie er et kjent etternavn her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 14. juni 2003 #6 Del Skrevet 14. juni 2003 I Sandnes finnes det en tannlege som heter Holtan til etternavn... (=hulltann) Han hadde visst skrevet navnet sitt på et tann-formet skilt, med stor O i hOltan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 14. juni 2003 #7 Del Skrevet 14. juni 2003 I Sandnes finnes det en tannlege som heter Holtan til etternavn... (=hulltann) Han hadde visst skrevet navnet sitt på et tann-formet skilt, med stor O i hOltan. Ja, det er ett flott eksempel på jobb = etternavn... *hehe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 14. juni 2003 #8 Del Skrevet 14. juni 2003 Sandblåst ....er det faktisk noen som heter til etternavn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 14. juni 2003 #9 Del Skrevet 14. juni 2003 Hvet om en familie som het Krokidass en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 14. juni 2003 #10 Del Skrevet 14. juni 2003 Er en som heter Kaptein Fittekost. Så vet jeg om noen som heter Mensen. Så er det mange som heter Balle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 14. juni 2003 #11 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg vet om noen som heter Kaaten til etternavn! Herlig å bli ropt opp på hos legen: Kaaten - værsågo! Langballe finnes ikke bare på Toten - mannen til Toppen Bech heter jo Langballe. Kjenner noen som heter Olsen også jeg..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 14. juni 2003 #12 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg vet at Langeballe ikke bare finnes på Toten, jeg tok bare et eksempel. Bleie finnes også i Hardanger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 14. juni 2003 #13 Del Skrevet 14. juni 2003 *hehehehe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 14. juni 2003 #14 Del Skrevet 14. juni 2003 Vet om noen som heter Fjose til etternavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 14. juni 2003 #15 Del Skrevet 14. juni 2003 Syns Greftegreff er et utrolig snodig navn....får sånne grevling-assosiasjoner liksom.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 14. juni 2003 #16 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg glemte å skrive at en lege heter Langeballe. Tenk om du har en lege som heter det, og noen spør hvem du går til. Og du svarer Doktor Langeballe. Det er jo litt rart da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 16. juni 2003 #17 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har hørt om en advokat som heter Tapper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 16. juni 2003 #18 Del Skrevet 16. juni 2003 Nå har d vært så mye snakk om disse Langball'ene at jeg må bare nevne at jeg har jobbet sammen m to av dem; stesønnene til Toppen Bech....syns derfor navnet klinger helt ordinært i mine ører nå, men til å begynne m lo jeg meg ihjel av d...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 16. juni 2003 #19 Del Skrevet 16. juni 2003 Ja da, har en kunde som heter Langballe vi... og han legger alltid trykk på Langballe når han presenterer seg. Forøvrig finnes det 111 stykker av dem her i landet. Der jeg kommer fra finnes det en familie Mensen ja... tror du dattra i huset der fikk høre det ofte eller..... det er 24 stk som kan titteleres med den navnet i norge. Bleie er det faktisk 116 personer i norge som har som etternavn.... det finnes faktisk 2 damer med navn Rosa Bleie. I Oslo finnes det en tannlege med navn Røskeland... jeg er ikke så glad i den yrkesgruppen at jeg står på hans kundeliste :-? . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 17. juni 2003 #20 Del Skrevet 17. juni 2003 Tannlege Røskeland holdt til i naboblokka til dr. Krefting....på Torshov i Oslo. Bodde i nabolaget og gikk nesten daglig forbi dem. Tror Krefting er død, og Røskeland er vel pensjonert nå..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå