Gjest Gjest_rufsa_* Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Jeg leier ei kjempefin leilighet som jeg trives utrolig godt i. Jeg ser bare en eneste mangel ved leiligheta: Den ligger i sentrum av en by, i ei gate der "alle" feststemte mennesker i byen passerer på vei til uteplassene. Og jeg må bare si, det er rene studiet i alkoholens virkning på menneskers hemningsnivå. Herregud for et spetakkel! På dagtid hører man knapt folk når de går forbi, selv om det er stille inne og jeg legger meg for å sove (må iblant sove på dagen). Men på fredag- og lørdagskvelder/netter er det et voldsomt liv utenfor her. Folk skriker og skråler, ler så høyt at det gir gjenlyd mellom husene, selv de som "bare" snakker til hverandre snakker så høyt at jeg hører hvert et ord de sier på vei forbi huset her jeg bor. Og de går sakte, så jeg rekker å få med meg intime detaljer om litt av hvert før de er utenfor hørevidde. Det verste er de som stopper opp og fører laaaange høylydte samtaler utenfor huset her. Eller de som kjenner noen i nabohuset, de blir stående og skrike "Hei, Jonas, lukk opp vinduet" i en halvtime før de enten blir sluppet inn eller gir opp og går videre. Jeg "må" ha vinduet åpent på soverommet, ellers blir det varmt og lufta blir tett. Jeg har prøvd å bruke ørepropper, men de klør så vanvittig i ørene mine at jeg ikke klarer å ha dem i. Hm, jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Jeg vet at jeg må forvente liv og røre når jeg bor midt i byen. Men jeg skjønner ikke helt dette at alkoholen skal fjerne folks hemninger så totalt at de gir f... i folk rundt seg. Jeg har da vært festløve selv og gått mye på byen. Men jeg droppet skriking og skråling når jeg gikk gjennom boligområder. Er ikke det naturlig da? :klø:
Gjest Bolledeig Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 (endret) Jeg har bodd langs med gater der fulle mennesker har gått en stund, og ja, slik er det overalt. Du hører og ser ganske mye rart, men, og dette må jeg faktisk understreke, dette er dessverre prisen man må betale for å bo sentralt og i nærheten av utesteder.. Det blir aldri like stille der som litt utenfor sentrum. Fulle folk bråker. Hvis du ikke klarer "vanlig" sov i ro, kan du prøve dem som er laget av voks f.eks. de er ofte mer behagelige. Endret 2. november 2008 av Bolledeig
Supramundane Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Slik hadde vi det da vi bodde i sentrum også. Jeg husker første natten etter at vi flyttet ut av byen.. Så utrolig stille og merkelig - og ikke minst deilig!
Mariblom Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Er ikke bare i fylla folk mister hemninger... Satt på en buss en gang, det var en halvannen times busstur, og bussen var stappfull (vanlig rutebuss - de der som går over en litt lengre strekning). Helt bakerst i bussen satt to unge jenter og snakket. De snakket for HELE bussen, og la ut og diskuterte en fest de hadde vært på, hvem de hadde ligget med og all verdens intime detaljer. Det var usedvanlig pinlig å høre på, og jeg var fristet til å gå bak i bussen og gjøre de oppmerksomme på at de snakket for en fullsatt buss.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå