Gjest donna julianna Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Etter en liten periode her inne på kvinneguiden er det en ting som slår meg (sånn bortsett fra at det er mest mann og barn som diskuteres), og det er at det sånn en kollektiv hatsk stemning mot alle som forsøker seg på en litt kritisk/ utypisk ytring. Er det ikke mer spennende å finne ut hvorfor andre har en annen mening, enn å gå til fullt angrep?
Gjest donna julianna Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Så da antar jeg at "folk" her inne og "folk" i arbeidslivet ikke er de samme;-) Sånn siden 95% hevder de takler konstruktiv kritikk i jobbsammenheng
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Jeg synes ikke det er slik at folk som har en utypisk mening får en kollektiv hatsk stemning mot seg, men jeg tror nok at toleransen er litt lavere i et forum hvor vi ikke kjenner hverandre for å hive seg over anledninger til å "ta i litt", enn i virkeligheten. Selv merker jeg at jeg kan bli hissig når noen er veldig bastante og gjerne slenger på at motparten er lite gjennomtenkt/dum/kommers/elitistisk som om dét hjelper argumentasjonen. Type "alle som liker Halloween driter i om barna bryter seg inn hos den naboen som ikke lukker opp, og er dumme ofre for amerikansk kapitalisme" eller "de som ikke liker Halloween vil ikke barn noe godt". Noen ganger føler jeg for å forsvare mitt eget ståsted med litt sterkere virkemidler når debatten blir slik, andre ganger får jeg enda mer lyst til å finne ut hvorfor motparten er så bastant, og prøver kanskje å finne ut om vedkommende er i stand til å se flere sider av en sak, eller hvorvidt h*n greier å respektere andres vurderinger. Det er veldig sjelden jeg blir provosert over det faktum at noen mener noe annet enn meg, men jeg kan bli provosert av måten det diskuteres på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå