Gå til innhold

SATS; StepStyrke og SatsStyrke-timene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har prøvd StepStyrke- og/eller SatsStyrke-timene på SATS? Hva går de ut på?

Videoannonse
Annonse
Gjest marihan
Skrevet

Jeg har bare prøvd StepStyrke timene, på to forskjellige sentre. På den ene plassen jeg var, var det 30 min step, ganske enkel koreografi. Deretter var det 30 min styrke, litt på alle hovedmuskelene.

Den andre plassen jeg var, vekslet de mellom step og styrke hele tiden. Kanskje 10 min step, og så 10 min styrke osv..

Gjest Løve66
Skrevet (endret)

Hos oss er Step-styrke annenhver sang styrke og kondisjon, dvs. 3-5 min. på hver. Kondisjonsdelen er med step, veldig enkle øvelser. Styrkedelen er både med og uten vekter. Bra time synes jeg, enkel og hard (eller; hvor hard den skal være kan du jo regulere mye selv da).

Endret av Løve66
Skrevet

Jeg har bare trent StepStryke, og på mitt senter kjører de annen hver sang step og styrke. Veldig gøy!

Skrevet

Takk for tilbakemelding! Da tror jeg at jeg prøver StepStyrke jeg, høres jo ikke så ille ut. Satser på at kombinasjonene faktisk er enkle, for i denne kroppen finnes det ikke mye rytme. :ler:

Gjest Løve66
Skrevet
Takk for tilbakemelding! Da tror jeg at jeg prøver StepStyrke jeg, høres jo ikke så ille ut. Satser på at kombinasjonene faktisk er enkle, for i denne kroppen finnes det ikke mye rytme. :ler:

IKKE vanskelig. Dette er en av de få saltimene hvor det også er menn. De er jo vanligvis ikke så glad i kombinasjoner og for kompliserte trinn.

Skrevet

Ingen som har vært på SatsStyrke timen da? Jeg kunne tenke meg å prøve den, men hadde vært greit å vite hva den går ut på først..;)

Skrevet

Men det er jækla hardt!! Du bør være i god form for disse timene, evt bruke lave vekter, eller lette, heter det kanskje. Jeg er sterk og jeg er sprek, men step styrke må jeg virkelig psyke meg opp til. Men så pøser jeg på med vekter også da.

Skrevet
Ingen som har vært på SatsStyrke timen da? Jeg kunne tenke meg å prøve den, men hadde vært greit å vite hva den går ut på først..;)

Jeg er også nysgjerrig på dette.

Men det er jækla hardt!! Du bør være i god form for disse timene, evt bruke lave vekter, eller lette, heter det kanskje. Jeg er sterk og jeg er sprek, men step styrke må jeg virkelig psyke meg opp til. Men så pøser jeg på med vekter også da.

Jeg har ingen planer om å pøse på med vekter første gang jeg prøver det i alle fall. :)

Gjest Løve66
Skrevet (endret)

Du finner timebeskrivelse på SATS egne sider. Jeg tok nå bare et tilfeldig valgt senter, her finner du beskrivelse på timene du lurer på. Velg ditt senter så får du opp nøyaktig info som gjelder der.

Ut fra hva jeg kan se er SatsStyrke det samme som kalles Body Pump mange steder.

Endret av Løve66
Skrevet

Sats styrke er styrketrening i sal, altså med en instruktør og en hel bønsj som skal trene. Jeg får både puls og svette av denne timen, nettopp pga tempoet. Jeg foretrekker å trene på egenhånd i studio, men ser at timene er veldig populære.

Øvelser er bl.a knebøy, utfall, bryst, roing, biceps, ja, hele kroppen.

Skrevet

Har ikke prøvd SatsStyrke enda siden det går så sent på ettermiddagen (liker ikke å trene så sent). Men StepStyrke der jeg trener en vekselvis trening med vekter og kondisjon på step 4 minutter kondisjon og 2 minutter styrke. Syns disse timene er tunge, den tyngste jeg har prøvd hvertfall.

Skrevet

Om Sats Styrke er omtrent som gode gamle Body Pump så er det en veldig bra styrketime. Du jobber med stang og løse vekter og legger på vekt etter hva du orker/greier.

Det trenes stort sett utholdenhet (maaange repetisjoner) og det jobbes med øvelser som markløft, knebøy, utfall, bicepscurl, fransk press og div mageøvelser. Veldig enkel og bra time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...