Nigo-san Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Etter å ha laget et utall mer eller mindre kjedelige bursdagskaker, har jeg hørt flere nevne cacas. Kikket litt på nettsiden, og det var jo fryktelig flotte kaker da... og så så det veldig moro ut! Men er det noen her som har prøvd seg? Klarer man å få til sånne kaker som man ser bilde av? Ser de har kurs også, det er kanskje en ide for en som lager helt streite kaker men ikke har den store erfaringen med sprek pynt og fiffige teknikker?
Kanutten Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Heihei. Jeg har vært cacasforhandler de siste ti årene, og har nå gått over til å være kursholder. Man trenger ikke gå kurs for å få til kakene slik man ser på nettsiden, men man trenger det riktige utstyret. Det finnes hjelpemidler for nesten alt. Kurs anbefales for å få en innføring i forskjellige teknikker og en del gode tips og ideer. Og det er kjempemorro¨å se at man greier det, og gøy når man imponenrer med resultatet. Lykke til.
Pasha Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 jeg var på kurs hos de og jeg fikk det ikke til men det skal ikke være vansklig. man trenger bare litt mer tålmodighet enn hva jeg har. Man baker jo bare vanlig kake, men bruker disse formene og utstyret deres. og lage smørkrem og sånn "pasta" er jo heller ikke så vansklig.
Nigo-san Skrevet 2. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2008 Takk for svar, begge to. OK, så man trenger ikke nødvendigvis kurs, men en del nødvendig utstyr og en del tålmodighet Og i så fall skal det være mulig å få til noe som ligner på det som er avbildet på nettsidene (det var det jeg var litt skeptisk til, nemlig, det så nesten litt for godt ut til å være sant). Hmm, jeg tror nok jeg går for kurs uansett. For en som er helt blank på pynting er det sikkert greit å få det demonstrert skikkelig. Og som sagt, jeg er så luta lei av å bake de samme gamle traverne til hver bursdag, så jeg har motivasjon i bøtter og spann for å få til noe litt mer spennende! Nå er det først og fremst barnekakene som trekker, men det hadde jo ikke gjort noe å lage litt stilige voksenkaker også... Nei, dette tror jeg blir gøy altså! Hvis jeg får det til, da...
Gjest Susa Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Se på ebay.no, der har jeg kjøptr mange kakeformer, mye billigre enn på cacas. Da jeg giftet meg i høst kjøpte jeg tre-etasjers hjertekakestativ på ebay, sparte 1500 kr...
Gjest Susa Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 ebay.no faktisk...tror ikke jeg har våknet helt jeg selvfølgelig er det .com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå