Gå til innhold

Mottagelse..... ideer?

Gjest Gjest_Snart gift_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Snart gift_*
Skrevet

Hei.

Jeg skal gifte meg snart. Har hatt endel runder med samboeren og meg selv når det gjelder bryllupsdagen.

Vi vil begge ha det enkelt og har kommet fram til at en hyggelig mottagelse etter vielsen vil være kjekt. Vi skal vies en fredag.....

Men der stopper fantasien opp. Jeg har selv aldri vært i en mottagelse, så jeg vet ikke helt hva som er vanlig å servere o.l.

Lurer også på hva som er vanlig å finne på? Det blir nok ingen taler eller sanger.

Skal folk bare komme, få et kakestykke og så gå igjen??

Huff er litt frustrert. Trenger gode innspill fra dere...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du skal gifte deg en fredag antar jeg det blir mottakelse på ettermiddag/kveld?

Dere bør jo uansett først bestemme hvor mange gjester dere skal ha og om dere bør leie et sted eller ha det hjemme... Det setter jo ofte en del rammer......

Kaker er alltid godt, men tapas eller no smørbrød er kanskje også et alternativ..

Av "underholdning" vet jeg jammen ikke helt, hvorfor vil dere ikke ha taler?

:)

Skrevet

I en mottagelse kan man gjøre det på ulike måter. En mottakelse foregår vel fortrinnsvis på dagtid.

Kake og champagne er en mulighet, likedan snitter eller annen slags fingermat (f.eks tapas) + champagne og så kake + kaffe etterpå. Det er alltid hyggelig med taffelmusikk, f.eks. en pianist eller gitar/sax med standardlåter. Uformelle taler er ikke uvanlig på bryllupsmottakelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...