Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer egentlig på hva dere ser på som mye eller lite trening?

Hvor ofte og hva trener dere per uke?

Min treningsuke ser normalt slik ut:

Mandag: aerobic 1 time

Tirsdag: vekttrening 30-40 min + spinning 45 min

Onsdag: Step 1 time

Torsdag: vekttrening 30-40 min+spinning 1 time

Fredag: fri

Lørdag: Spinning 45 min

Søndag: fra

Eller går jeg tur hver dag, litt forskjellig tempo. Noen dager svømmer jeg litt også. Alt etter hva jeg gidder:)

Er dette mye, lite eller middels treningsmengde i følge dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vil si det ble litt mye men det er meg..

jeg tenker på at kroppen må få ta seg litt inn etter trening og derfor trener jeg man, ons, fre + litt turgåing og trappegåing på jobb (jobber i 4 et. på sykehus)

Skrevet

Hva som er mye trening for èn, er lite trening for èn annen og omvendt.

Det kommer alt an på hvordan fysikken din er, samt hvor vandt du er med å trene osv. Ta styrketrening feks., noe man kan trene hver dag sålenge man ikke bruker de samme muskelgruppene hver dag, men derimot går 48 timer mellom hver økt. Dette anbefales helst dem som har trent lenge, for man kan lett bli over trent. Når det er sagt, har jeg tro på at kroppen uansett har godt av å slappe av i hvertfall 1 gang i uka.

Skrevet

Jeg trener som regel spinning to dager i uka og BodyPump to dager i uka. Akkurat passe for meg.

Skrevet

Trener 4-5 dager i uka,det er sal trening,aerobic,step,bodypump,styrke og i spinning salen,trening som passer meg og som er gøy.

Føler ikke jeg trenger å hente meg inn igjen,har som regek fri fra trening i helger,da er det turer og ski og sånne fritids aktiviteter,med familien.

Tror det er opp til hver og en kropp og sjel hva som passer,lytt til kroppens signaler.

Gjest fragment
Skrevet

Jeg trener som oftest hver dag (hadde 29 økter i oktober), men for meg er det helt naturlig og noe jeg trives med. Det er selvsagt en forutsetning at man varierer treningsmetodene, og selvsagt tar pause innimellom. Jeg trener blant annet fotball, styrke, svømming, løping og sykling.

Skrevet

Eller går jeg tur hver dag, litt forskjellig tempo. Noen dager svømmer jeg litt også. Alt etter hva jeg gidder:)

aktiv livsstil ville jeg kalt det. - Det ser ikke ut som om du trener til noe spesielt.

Mye trening er når man øker treningsmengden raskt. Hvis du har trent slik lenge, er det ikke for mye i all fall.

Hvis du er skogsarbeider eller bonde, kan det være litt unødvendig mye for å bare holde frafallet i sjakk. hvis du derimot er student eller kontorarbeider, er det ikek stort mer enn du trenger.

Skrevet

Det kommer litt an på hvem du sammenligner deg med :) Du trener jo mer enn gjennomsnittet og du er flink som trener så mye. For meg ville en sånn uke vært en uke med lite/middels trening i forhold til hvor mye jeg pleier. Jeg trener hver dag (med enkelte unntak) og fra 10 - 18 t i uka.

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg trener seks ganger i uka, hovedsakelig kondisjons trening. Går en del ellers på dagen også, så jeg er en god del i aktivitet. Jeg føler meg nesten avhengig av å trene, må ut, må få frisk luft, må få kjørt kroppen litt og våkne.

For meg er trening også nesten en form for avslapping, når jeg trener kan jeg la tankene fly og bekymrer meg ikke om alt jeg må få gjort eller skulle gjort osv. Nesten en form for terapi :)

Tror kroppen min har blitt vant til å trene så ofte, for den ene dagen jeg ikke trener blir jeg veldig fort rastløs og må ut å gå en del for å gå av meg rastløsheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...