Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ferd med å bli lei av festing og å dra på byen hver helg, noe alle vennene mine ikke er... Føler jeg er kommet til et mettningspunkt når det gjelder alkohol og slikt. (Kunne egentlig tenkt meg å bli avholds)

Synes dere jeg skal fortsette å gå ut på byen siden vennene mine gjør det, om ikke har jo ikke jeg noen å være sammen med...

Noen tips til andre aktiviteter å gjøre i helgene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik ble jeg og. Så jeg er "nesten-avholds". :ler:

Jeg begynte å tilbringe tid med venner som ikke drakk så mye, og trening og jobb tar også opp tiden min.

Trening hadde jeg vurdert i stedet for...

Husker en periode hvor "alle" festet, og hvor jeg var sååå lei festingen. Da gikk jeg på trening i helgene, og moret meg rått over alle de fyllesyke vennene mine som lå der og følte seg slitne og slappe, mens jeg hadde vært på trening og var tipptopp i formen innen de hadde stått opp. hehe

Men sånt kan jo gå i perioder og da. Nå f.eks så kunne jeg gått litt mer ut med "festevenner", så det går i perioder for min del, da. En liten trøst hehe :)

Skrevet

Hei!

Skjønner deg godt, jeg. Jeg synes det er mye morsommere å feste når man ikke gjør det hele tiden. Selv går jeg ut ca en gang i mnd eller sjeldnere, synes det er greit :)

Det er jo greit å ha noe å gjøre i helgene likevel ja, er det alle du kjenner som går ut eller? Filmkvelder, middager, hobbykvelder, gå turer, gå på museum, reise til steder i nærheten, kinoturer, ...mulighetene er uendelige :)

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det.

Jeg prøver å få til litt spillkvelder, kvelder der jeg og en eller to venninner lager middag, osv. Men det er ikke så lett å få til bestandig.

du får bare ta masse initiativ til å finne på andre ting enn drikking på kveldene. Kanskje du finner ut at det er flere av vennene dine som kanskje også er lei den evinnelige festingen.. who knows.

Skrevet

Jeg har det på samme måte. Men det "flaue" her, er vel at jeg er student, og normen er jo omtrent at man "skal på fylla hver helg".. Men nei, takk. Det er ikke for meg altså. Det er jo mye gøyere når det er bare av og til. Man blir jo så raskt lei :gjeiper:

Skrevet

Jeg har aldri vært særlig glad i festing. Men jeg ble nå med vennene mine ut på byen likevel i årevis. Det var liksom veldig vanskelig å innrømme at man ikke likte fest i en alder av 18-25 år. Nå er jeg over 30, og vennene mine har også blitt lei festing gradvis i årenes løp. Og så deilig det er! Nå er det helt naturlig at vi heller har hjemmekvelder hos hverandre, går på kafe på kvelden eller på kino. Det er lenge mellom hver gang vi går på byen for å danse og drikke. Tilværelsen nå er slik jeg alltid har hatt lyst til at den skulle være, men først nå er det "akseptert" pga alderen.

Hvor gammel er du TS? Du får håpe at festbehovet gir seg gradvis etter hvert, så får du lettere vennene med på andre ting enn fester.

Skrevet
Jeg har aldri vært særlig glad i festing. Men jeg ble nå med vennene mine ut på byen likevel i årevis. Det var liksom veldig vanskelig å innrømme at man ikke likte fest i en alder av 18-25 år. Nå er jeg over 30, og vennene mine har også blitt lei festing gradvis i årenes løp. Og så deilig det er! Nå er det helt naturlig at vi heller har hjemmekvelder hos hverandre, går på kafe på kvelden eller på kino. Det er lenge mellom hver gang vi går på byen for å danse og drikke. Tilværelsen nå er slik jeg alltid har hatt lyst til at den skulle være, men først nå er det "akseptert" pga alderen.

Hvor gammel er du TS? Du får håpe at festbehovet gir seg gradvis etter hvert, så får du lettere vennene med på andre ting enn fester.

23 år

Skrevet

Jeg hadde mange venner før som var glade i å feste. Jeg er heller ingen stor fan av festing hver helg. Det er slitsomt og dyrt. Synes det er bedre å feste inni mellom. Fordi da blir ekstra gøy når man drar ut på byen.

Jeg er enig i at du burde prøve å arrangere andre type kvelder med middag, spill, film osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...