Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan søker man ett års utsettelse på studielånet? Jeg tittet på min side på lånekassen, men fant bare månedtlig søknad...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må søke ved hvert forfall, dvs minst hver tredje måned - med mindre du er student igjen, da tror jeg du kan få lengre utsettelse.

Gjest TittTitt
Skrevet

Hmm, det vet jeg ikke. Men jeg og har lyst å få så lang utsettelse. Jeg har bare kunne utsatt i 3 mnd. Men det er dyyyrt!!

Skrevet
Hvordan søker man ett års utsettelse på studielånet? Jeg tittet på min side på lånekassen, men fant bare månedtlig søknad...

Å søke et helt års utsettelse er uvanlig, så det finnes kanskje ikke skjema for slikt.

Kan jeg spørre hvorfor du skal søke utsettelse for så lang tid? Du vet at du kan få fritak for å betale lånet under utdannelse, ved lav inntekt, ved arbeidsledighet osv? Og du vet at rentene løper selv om du har utsettelse, sånn at det totale lånebeløpet øker?

Om du likevel vil be om utsettelse er det nok best å ringe Lånekassa eller møte opp personlig (be da om å få snakke med en saksbehandler, ikke bare snakke med den som står i skranken).

Skrevet
Å søke et helt års utsettelse er uvanlig, så det finnes kanskje ikke skjema for slikt.

Kan jeg spørre hvorfor du skal søke utsettelse for så lang tid? Du vet at du kan få fritak for å betale lånet under utdannelse, ved lav inntekt, ved arbeidsledighet osv? Og du vet at rentene løper selv om du har utsettelse, sånn at det totale lånebeløpet øker?

Om du likevel vil be om utsettelse er det nok best å ringe Lånekassa eller møte opp personlig (be da om å få snakke med en saksbehandler, ikke bare snakke med den som står i skranken).

Hvordan søker man fritak? Det er pga arbeidsledighet jeg ønsker å søke utsettelse, forhåpentligvis ikke et helt år, men...

Skrevet
Hvordan søker man fritak? Det er pga arbeidsledighet jeg ønsker å søke utsettelse, forhåpentligvis ikke et helt år, men...

Se på nettsidene til Lånekassa, det står om betaling der, og du kan laste ned et skjema, eller søke via minside.no eller noe slikt :)

Skrevet

Du logger deg inn på "min side" (på lånekassens nettside), når du har gjort det vil du mest sansynlig finne ut av resten selv. Meny til venstre.

Og, du må søke om utsettelse hver 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...