Gjest Ettergi bidragsgjeld Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Bidragspliktige har stor bidragsgjeld som har gått til Trygdeetatens Innkrevingssentral. Kan bidragsmottaker sente et brev til TI om at h*n ettergir gjelden og så blir den slettet?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Nei, bidraget du skal betale er regnet ut i fra din inntekt og ditt ansvar for å bidra til å forsørge ditt barn. Dersom mottaker kunne sagt at h*n ettergir dette kunne det ført til at mottakere ville bli satt under press fra bidragspilktige som ikke har lyst til å gjøre opp for seg.
Gjest ts Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Det er jeg som er mottaker. Ungen er snart 18 år jeg vet at jeg (eller ungen) aldri kommer til å se noe til disse pengene. Økonomien til h*n som skylder er totalt kjørt på ræva og det er ikke noe poeng for meg at den blir stående og gjøre livet enda vanskeligere for vedkommende, som tross alt er forelder til ungen min. Ungen ønsker også at den slettes.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Det hjelper lite at dere synes synd på ham. Her må det være likhet for loven. Det er leit når noen kommer i økonomisk uføre, men grunnen til at dette går via Trygdeetatens Innkrevingssentral er for at du skal få de pengene du har krav på og bidragsytere som sliter med å betale skal forholde seg til en offentlig instans ikke til deg som privatperson. Så vidt jeg vet er den enste måten han kan få slettet kravene mot seg å gå personlig konkurs.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Se om du finner noe nyttig her: Rundskriv fra NAV om bidragsplikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå