Gjest Gjest_Livia_* Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 har lett høyt og lavt etter loven som sier at en selger har rett til å kreve en kvittering men finner det ikke. Jeg holder på med en rettslære oppgave håper det er noen som kan hjelpe meg..
Gjest Løve66 Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 har lett høyt og lavt etter loven som sier at en selger har rett til å kreve en kvittering men finner det ikke. Jeg holder på med en rettslære oppgave håper det er noen som kan hjelpe meg.. Mener du kjøper som har rett til å kreve kvittering?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Mener du kjøper som har rett til å kreve kvittering? nei, formulerte meg litt dårlig kansje.. Det jeg lurer på er hvor kan jeg finne den loven som sier at selger har rett til å kreve å få se kvittering, hvis kjøper kommer å vil heve kjøpet pga evnt. mangler? (Skriver oppgave trenger en lovtekst å referere til.. )
Fluffie Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Forbrukerkjoepsloven eller noe slikt noe. Mener det var den vi fikk brosjyrer om paa den gamle jobben min i butikk.
Gjest Gjest_livia_* Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Forbrukerkjoepsloven eller noe slikt noe. Mener det var den vi fikk brosjyrer om paa den gamle jobben min i butikk. har studert forbrukerkjøploven opp og ned men finner ingen paragraf som støtter dette..
Gjest Løve66 Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Det må være forbrukerkjøpsloven ja: http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html
Zzyzx Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Det er fordi den ikke gjør det. Den krever bare at kjøper sannsynliggjør at varen er kjøpt der det hevdes. Kjipt hvis det er en vanlig ting man har betalt kontant og ikke har kvittering på. litt enklere dersom man betalte med kort og kan vise til transaksjonen, eller dersom det bare er den ene butikken som selger akkurat det produktet.
Gjest Løve66 Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 har studert forbrukerkjøploven opp og ned men finner ingen paragraf som støtter dette.. Sikkert fordi det ikke er noe krav - står sikkert litt mer om dette på www.forbrukerportalen.no
Gjest Gjest_livia_* Skrevet 2. november 2008 #9 Skrevet 2. november 2008 Det er fordi den ikke gjør det. Den krever bare at kjøper sannsynliggjør at varen er kjøpt der det hevdes. Kjipt hvis det er en vanlig ting man har betalt kontant og ikke har kvittering på. litt enklere dersom man betalte med kort og kan vise til transaksjonen, eller dersom det bare er den ene butikken som selger akkurat det produktet. hvor er den loven som krever at kjøper sannsynliggjør at varen er kjøpt der det hevdes? jeg har lest akkurat dette mange steder men det finner ingen steder der de referer til en lovtekst.. Er dette en sedvane eller er det en reel lovtekst som omhandler dette?
Zzyzx Skrevet 2. november 2008 #10 Skrevet 2. november 2008 Det står ikke i noen lov. Å kalle det sedvane blir også feil, siden man nesten ikke kan påberope seg rettighetene i forbrukerkjøpsloven uten å bevise at man faktisk har gjennomført en handel. En advokat skriver her: http://www.hsh-org.no/eway/library/forms/s...sign/hsh-org.no
Mistyen Skrevet 2. november 2008 #11 Skrevet 2. november 2008 http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...7.51#Kvittering
Gjest Livia.. Skrevet 2. november 2008 #12 Skrevet 2. november 2008 Det står ikke i noen lov. Å kalle det sedvane blir også feil, siden man nesten ikke kan påberope seg rettighetene i forbrukerkjøpsloven uten å bevise at man faktisk har gjennomført en handel. En advokat skriver her: http://www.hsh-org.no/eway/library/forms/s...sign/hsh-org.no Tusen millioner hjertelig takk.. Nå fikk jeg svar på det jeg lurte på ... Du er en knupp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå