Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Noen som kan hjelpe meg med hvordan man kan lage svart gelé? og helst noe som smaker godt på en ostekake. (har søkt litt rundt på norsk og engelsk og da kommer det bare opp gelé-shots og da er det gjerne med en eller annen lakrislikør i og det er ikke helt det jeg ute etter.) Håper noen har noen gode forslag - da hadde jeg blitt kjempeglad
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Må den være helt sort? Solbærgelé og kanskje gelé av bjørnebær o.l er jo ganske mørk, og vil nesten se sort ut på en kake :klø: Ellers finnes det kanskje konditorfarge du kan ha i, evt kombinere to farger?
Gjest nextlife Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Bruk en av de vanlige gelètypene, og tilsett sukkerkulør.
Gjest ts Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Takk for svar. skal helst være helt sort ja. skal lage et flag og da er det jo greit at det er riktig farge. Men gir ikke sukkerkulør en del smak? Har sett at Cacas har svart konditorfarge, men det virker som det er en slags pasta. Noen som har erfaring med om det kanskje kan brukes?
Irmiel Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Jeg blandet bare grønn og gul konditorfarge i gelen jeg brukte da jeg skulle ha svart gele. Det funket helt fint, og satte ikke noen smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå