Gå til innhold

Utseende til potensiell kjæreste

Gjest Gjest_LilleMeg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_LilleMeg_*

Hvor mye har vekt å si for gutter når det kommer til valg av kjæreste, helt ærlig?

Jeg er en 18 år gammel jente, ikke blant de tynneste, men heller ikke lubben. Har litt ekstra former rundt hofte/rompe/lår-partiet(størrelse 38-40 i bukser). Jeg trener regelmessig og er opptatt av å holde meg sunn, så har de ekstra kiloene noe å si da?

For meg virker det som mange mener jenter med former er ekstra pene, likevel er det de slankeste som ender opp med noen. (sånn helt generalisert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Andreas_*

Jeg knuller gjerne damer med et par kilo for mye men jeg vil ikke bli sammen med slike. Vil ha noe jeg kan være stolt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knuller gjerne damer med et par kilo for mye men jeg vil ikke bli sammen med slike. Vil ha noe jeg kan være stolt av.

Dette viser jo det jeg forsøkte å si i den andre tråden, det er ikke bare kvinner som er patetisk kravstore. Det er dog mer sosialt akseptert for en kvinne å ytre sin kravstorhet dog. Det er dessuten en uting at man skal være så veldig opptatt av hva andre synes og mener. Slike kravstore menn driver jo også mange kvinner til sakte selvmord gjennom bullimi og anoreksia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Andreas2
Hvor mye har vekt å si for gutter når det kommer til valg av kjæreste, helt ærlig?

Jeg er en 18 år gammel jente, ikke blant de tynneste, men heller ikke lubben. Har litt ekstra former rundt hofte/rompe/lår-partiet(størrelse 38-40 i bukser). Jeg trener regelmessig og er opptatt av å holde meg sunn, så har de ekstra kiloene noe å si da?

For meg virker det som mange mener jenter med former er ekstra pene, likevel er det de slankeste som ender opp med noen. (sånn helt generalisert)

Jeg, for min del, liker jenter med former, og om hun har noen kilo for mye, har det absolutt ingen betydning. Men selvsagt, alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_g25_*

For min del ønsker jeg ei jente som er helt normal hvis jeg kan si det. Har litt tru på at jenta skal være litt som meg på sett og vis. Jeg er høy og tynn, så ei jente som er tynn eller normal hadde vært fint. Helst litt lavere enn meg. Jeg føler dessverre ingen tiltrekning av kvinner som er mer tjukke, sånn er det bare. Men ser jo mange menn med tykkere kvinner, så det er jo folk som liker de, men da er ofte mannen også tykkere enn "normalen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ser jo mange menn med tykkere kvinner, så det er jo folk som liker de, men da er ofte mannen også tykkere enn "normalen".

Oi, det må være det dummeste jeg noen sinne har hørt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ida_*

Hehe jepp, det er jeg enig med deg i! Tror kanskje ikke han mente det så ille som det ser ut. Håper virkelig ikke det :kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt ann på hva slags gutter du søker? Om du har problemer på kjærlighetsfronten vil jeg heller anbefale deg å stille lavere krav til partnere enn høyere krav til deg selv.

Jeg foretrekker slank fremfor lubben, men jeg har vært sammen med lubbne jenter også. Og jeg er helt sånn midt på treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_g25_*

Ups, kom vel noe galt ut det der, beklager (trur jeg trekker den kommentaren tilbake, ble litt feil) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir veldig svart hvitt om man spør om det på et internett forum.

Jeg tror det er mange ting som spiller inn når det gjelder valg av kjæreste, og jeg tror ikke det er bare forhåndsbestemte ønsker som avgjør dette.

Det er jo så mange ting som spiller inn.. Kjemi, interesser, sosial intelligens og nivå av dette.. at man er på litt samme nivå på forskjellige ting. At man har noe til felles, osv.

Vi elsker jo verdi måling. Men det er ikke alltid det funker slik i praksis. Mennesker er uforutsigbare.. Og det spørsmålet ovenfor er det kun veldig generaliserte, svart hvitt svar å få på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anita_*

Hei :goodbye:

Jeg er akkurat lik som TS,dvs ikke tykk og ikke spikertynn heller,har kvinnelige fine former og trives med det. Jeg har aldri hatt problemer med å få meg menn,hverken langvarige forhold eller mer kortvarig. Jeg tror det er så mye annet som spiller inn,og selvsikkerhet er alfa og omega for min del!

Jeg har "danket" ut kvinner som er langt penere enn meg og som garantert veier mindre enn meg,mye fordi jeg er selvsikker,jeg bruker kroppen og øynene og jeg flørter! Jeg flørter hvor som helst,både med kvinner og med menn,men med glimt i øyet ;)

Akkurat dette med utseende tror jeg betyr mye for folk når det gjelder å gå inn i ett forhold,man skal tross alt syns partneren sin er attraktiv og tenne på vedkommende,men hva som er fint og ikke kommer an på øyet som ser.Og mennesker med en kjekk personlighet blir ofte penere når man blir kjent med dem.Ta meg f.eks,jeg er hodestups forelsket i en person som viss jeg hadde sett bilde av vedkommende,ikke hadde blitt tiltrukket av i det hele tatt,men når jeg ble kjent med denne personen..Ohlalala,dette er en person jeg både tenner på og har blitt glad i,og skulle ønske det var gjensidig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andungen
Jeg tror det blir veldig svart hvitt om man spør om det på et internett forum.

Jeg tror det er mange ting som spiller inn når det gjelder valg av kjæreste, og jeg tror ikke det er bare forhåndsbestemte ønsker som avgjør dette.

Det er jo så mange ting som spiller inn.. Kjemi, interesser, sosial intelligens og nivå av dette.. at man er på litt samme nivå på forskjellige ting. At man har noe til felles, osv.

Vi elsker jo verdi måling. Men det er ikke alltid det funker slik i praksis. Mennesker er uforutsigbare.. Og det spørsmålet ovenfor er det kun veldig generaliserte, svart hvitt svar å få på.

Veldig enig!

Det er veldig inviduelt hva man faller for, og blir vel gjerne til at man faller for "ei pakke". Ta meg selv som eksempel:

Har trent på samme treningssentert stort sett jevnlig i 7 år (litt til og fra). Samme fyren har jobbet der hele tida... Først i våres SÅ jeg han, og smeltet fullstendig. Han har altså vært der jevnlig i flere år, men for meg kun vært en av mengden. Det er han ikke lenger... Han er verken spesielt høy eller mørk (som jeg alltid har nevnt som "kriterier" når vi jentene har diskutert potensielle partnere), men han har tatt meg med storm. Det verste? At han ikke vet det, at jeg ikke kjenner fyren (men allikevel er dønn betatt) og at jeg ikke er tøff nok til å ta initiativ til å bli kjent....

Det jeg prøver å si er at man må legge bort disse "skjønnhetsskalaene" og utseendevurderingene. Alle er forskjellige, og alle har ulike ting de faller for. Heldigvis! Hadde vært skrekkelig trist om det kun var blondiner på 170 cm, 55 kg, 75D og klarblå øyne som fikk kjæreste/mann. Jeg vil ikke ha noen "tanketom" modellpen fyr. Jeg vil ha en MANN! En mann med alle de kvaliteter, styrker og svakheter som gjør han til min perfekte partner. En hvor kjemien stemmer perfekt, som kan utfordre meg, støtte meg, og ikke minst elske meg for den jeg er.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da formoder jeg at du ikek kan ha hørt stort i ditt liv.

Det er en helt grei sak å mene det gjest skrev, som du kommenterte til "det dummeste du har hørt". Det var da svært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig!

Det er veldig inviduelt hva man faller for, og blir vel gjerne til at man faller for "ei pakke". Ta meg selv som eksempel:

Har trent på samme treningssentert stort sett jevnlig i 7 år (litt til og fra). Samme fyren har jobbet der hele tida... Først i våres SÅ jeg han, og smeltet fullstendig. Han har altså vært der jevnlig i flere år, men for meg kun vært en av mengden. Det er han ikke lenger... Han er verken spesielt høy eller mørk (som jeg alltid har nevnt som "kriterier" når vi jentene har diskutert potensielle partnere), men han har tatt meg med storm. Det verste? At han ikke vet det, at jeg ikke kjenner fyren (men allikevel er dønn betatt) og at jeg ikke er tøff nok til å ta initiativ til å bli kjent....

Det jeg prøver å si er at man må legge bort disse "skjønnhetsskalaene" og utseendevurderingene. Alle er forskjellige, og alle har ulike ting de faller for. Heldigvis! Hadde vært skrekkelig trist om det kun var blondiner på 170 cm, 55 kg, 75D og klarblå øyne som fikk kjæreste/mann. Jeg vil ikke ha noen "tanketom" modellpen fyr. Jeg vil ha en MANN! En mann med alle de kvaliteter, styrker og svakheter som gjør han til min perfekte partner. En hvor kjemien stemmer perfekt, som kan utfordre meg, støtte meg, og ikke minst elske meg for den jeg er.

:sjenert:

Haha, er i samme situasjon. også dønn betatt av en fyr som jeg aldri har sett to ganger på før.. men som jeg har vært bekjent i nærmere 12 år! Han har aldri vært min "type", men så ble jeg litt bedre kjent.. og da sa det bare pang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke alle av oss som har en sånn personlighet som man blir lett betatt av. Noen av oss er naturlig sjenerte og det tar ofte tid før vi blir kjent og kjemien blusser opp. For oss er utseendet faktisk det viktigste kortet for å tiltrekke oss partnere og holde på den tiltrekkelsen til vi blir godt nok kjent, og om vi ikke finner noen er det beste rådet å "sikte lavere" rett og slett. Mindre pene/selvsikre mennesker stiller sjeldent for høye krav. Slutt å kast blikk etter kjekkasen på dansegulvet og prøv heller å ta kontakt med en som det er liten tvil om at du har sjangs på, det er mitt råd mot singeldommen. Det er ikke like spennende, men de kan da bli like gode kjærester som alle andre.

Man skal liksom aldri dømme noen for utseendet, men når det gjelder personligheten står man helt fritt til å si hva man vil, virker det som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Størrelse 38 er jo meget slankt, med mindre du er 1 meter høy!

Men du omtaler deg selv også som litt lubben, og ikke supertynn, og da får menn klørne ut.

Lubben, rund og sånt på internett er det samme som bælfeit, ser du.

Det har jeg lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Haha..Tenkte det samme som gjest over:) Gutter kan ikke størrelser. 38/40 er jo helt normalt, da er du tynnere enn Marily Monroe, og hun var jo ikke akkurat stygg var hun vel?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...