Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Jeg har de siste 2 mnd trent 3 ganger i uken, gjennomsnittlig 1 time og 15 min pr gang. Jeg trener da ca 45 min kondisjon og litt styrke. For 2 uker siden tok jeg 45 sit ups på en slik "benk/apparat" hvor du ligger med bena opp og må løfte opp overkroppen. Kjente jeg ble veldig sliten og øm der og da, har ikke pleid å trene magemusklene i noe stor grad tidligere, medn det var ok å gjennomføre. I dagene etterpå var jeg mer enn normalt støl, hadde veldig vondt når jeg skulle reise meg fra sittende stilling og faktisk vondt å sove, altså snu seg i senga. Jeg regnet med at dette skule gå over etter et par dager, men det tok en uke før det begynte å kjennes ganske normalt ut igjen sånn til daglig.. Problemet er at det fremdeles er noe så helt sinnsykt vondt å prøve å ta sit ups, det er faktisk helt umulig, klarer rett å slett ikke fordi det er så vondt. Hva i all verden har skjedd?? Jeg har jo selvfølgelig opplevd å være stiv og støl tidligere når jeg har gjort vanlige sit ups, men det har jo alltid gått over i løpet av et par dager. Har noen andre opplevd dette, eller vet noen hva det kan skyldes? Irriterer meg sånn at jeg ikke klarer å ta sit ups lenger.
yoga Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Ikke at jeg er noen ekspert, men det kan høres ut som om du har trent på deg gangsperre i magemuskulaturen. Rett og slett overtrent. Hvis det er gangsperre, så vil det gå over av seg selv etterhvert. Men du bør i mellomtiden la den muskulaturen få hvile..
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Det er mulig at du har fått en strekk.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Jeg ville aldri trodd jeg kunne bli overtrent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå