Gå til innhold

Min samboers venn er forelsket i henne

Jada

Anbefalte innlegg

Min samboer har en (mannlig)venn som er forelsket i henne. Hun sier dette ikke er et problem for henne, og at hun ikke gjengjelder følelsene hans (noe jeg også tror på). Men, hun sier aldri fra at hun reiser opp til han, hun bruker alltid en unnskyldning om at hun skal bare dit og bare dat. Er jeg unormal eller syklig sjalu som har problemer med å akseptere dette? Ønsker svar fra både hannkjønn og hunnkjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Synes ikke du er unormalt sjalu. Men synes kanskje heller ikke du kan kreve at hun dropper ham. Men du kan vel be om at hun gir beskjed når hun drar til ham, siden det er så viktig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde IKKE likt at min samboer hadde vært mye sammen med en venninne som var forelsket i han. Det hadde ikke spilt så stor rolle om følelsene var gjengjeldt eller ikke. Det er prinsippet.

Det jeg hadde gjort var å pratet med kjæresten. Fortelle hva du føler og hvor mye dette plager deg. At du er skuffet over at hun lyver til deg når hun skal opp til han, og at du vet hun gjør det. Videre ville jeg stusset litt over at hun holder det skjlt for deg også. Men det kan jo være for å unngå konfrontasjon.

Tror kommunikasjon er løsningen her, å at hun backer litt unna fra denne vennen, så hans følelser kjølner litt. Det er hvertfall det mest rettferdige ovenfor deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun finner på unnskyldninger fordi hun ikke vil såre deg? Det blir selvsagt enda verre når du da finner det ut. Men det kan hende hun ikke vil at du skal bekymre deg, fordi det rett og slett ikke er noe å bekymre seg over...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Jeg kan kanskje berolige deg?? :)

Jeg har også en veldig god venn, vi har faktisk delt leilighet sammen en periode også, Han betyr masse for meg, men da bare på det venskaplige plan, det har aldrig skjedd noe mellom oss, fordet om jeg vet at han gjærne skulle ønsket det en tid.

Han var også forelsket i meg en periode, jeg syntes det var vanskelig, men ville ikke miste vennskapet, ikke han heller å somsakt det gikk over for hansdel etter vært, å nå er vennskapet der det altid har vært.

Typen min likte ikke dette noe spesielt, mye fordet jeg også sov over der (har jo mit eget rom der, somsagt har bod sammen). jeg respekterte han med å slutte å sove der, men jeg ville aldrig bytta ut vennen min!! og det er det ingen som har rett til å spørre om heller.

Men nå har det hele løst seg ved at jeg har fått vennen min og typen til å bli kjent, så han selv kan se at det ikke er noe fare, de er gode venner i dag, det er aldrig noe problem lenger når jeg skal opp til kompisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Din samboer er nok veldig smigret over hans følelser.....HVIS det er sant at han er forelsket i henne. Det er ikke HUN som er forelsket i HAN da????? :-?

Uansett hvordan saken står - - Er det ikke påfallende hvor ivrig hun er på å reise til han alene? Uten deg, og uten å varsle deg først? Og juger til og med, og unngår temaet.... hm....

Jeg ser en varsel-lampe her..Gjør ikke du?

Husk_ _Ting er ikke alltid slik de ser ut som utenpå! :roll:

Jeg ville ha sjekket nærmere.......

Er det mulig at de kan ha et forhold bak din rygg for eksempel....

Håper ikke det. Men det skulle ikke forundre meg mye, etter alt det jeg har sett og hørt i det siste....

Din samboer burde absolutt holde seg unna han en tid framover, for å unngå å NØRE oppunder hans følelser. Men hun velger motsatt strategi. Hvorfor det tro? :oops:

Enten er hun så smigret at hun blir helt ukritisk. Eller så er hun utro mot deg!!!!!!!

Ta en nærmere sjekk; er hva jeg vil anbefale deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Takk for svar.

Er mye enige med dere alle. Er klar over at jeg ikke har noen som helst rettigheter til å nekte henne vennskap. Men litt av dilemmaet mitt er at jeg alltid bare skal stole blindt på henne, og det er vanskelig når hun er så lukket (noe hun er generelt sett også)

Jeg føler meg ofte lurt og såret, som feks. når hun er blakk og får noen penger av meg, men samtidig kan hun godt kjøpe mat og annet til han. Tror faktisk ikke at de har ett forhold, (men tankene kommer innimellom)han er stadig på kjøret og har ikke noen lett livssituasjon, så sånn sett er hun veldig snill, og det er hun!

Men alt hadde vært så mye lettere å akseptere i hverdagen dersom hun kunne vært litt mer åpen om ting, nå er hodet mitt bare ett stort hvepsebol.

Er det noen som har noen gode råd til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...