Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #1 Del Skrevet 2. november 2008 Satt hjemme hos min søster, da hennes svigerforeldre kom innom. Da takket svigerfar for gebursdagspresangen. Hva fikk du da spurte min søster? Jeg la merke til reaksjonen hans, og jeg følte det pinlig selv. Hun sa da at det var sønnen som hadde ordnet den. Da de gikk så sa jeg at jeg følte det litt pinlig. Hun sier da at hu har nok med sin fam. det samme gjør de når det gjelder julepresanger. Hun aner ikke hva mannen kjøper til sine foreldre. Jeg reagerte på dette. Hun viser 0 interesse. Og vi har ikke så mange i vår fam.Kun søsken og foreldre. Og to tantebarn. Hennes mann er mye borte på jobb, så om ikke han er hjemme og ordner med bursdager og jul selv, så vil ikke hun. Jeg kunne ha forstått det om det var et dårlig forhold,men jeg ser og er sammen mye med svigers der i huset. jeg ser svigerforeldre legger sin sjel i hennes dager og jul. Aldri kjøpt henne noe, bare for å kjøpe. Ungene får det foreldre ønsker og trenger til de. De er aldri påtrengende.De har hjulpet de veldig mye tidligere, uten at det skal bety noe. Så jeg lurer på om dette er vanlig? For oss er det litt av julen å planlegge handling, gå å titte sammen osv. Ungene er med for å finne noe til besteforeldre osv. Vi avslutter en slik dag med å gå på pizzaresturant. En ettemiddag før jul går jeg og min mann alene. Føler julestemning, titte og handle i butikker. går på kafe osv. Jeg er rystet over min søster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fliss Skrevet 2. november 2008 #2 Del Skrevet 2. november 2008 Det var veldig ufint av søsteren din .. hadde også reagert om det var min søster. Hos oss er det jeg som kjøper alle gavene - både til min og hans familie .. men vi er alltid enige om hva vi skal kjøpe - jeg kjøper aldri gaver uten at han er enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 2. november 2008 #3 Del Skrevet 2. november 2008 Dette var da en merkelig oppførsel fra din søster - og ikke spesielt hyggelig! Jeg ville også reagert om det hadde vært min søster!!! Ellers foregår vår julehandel som hos Fliss. Jeg kjøper, men ikke uten å ha snakket med min mann først!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 2. november 2008 #4 Del Skrevet 2. november 2008 En ting er å overlate innkjøpene til mannen - men man trenger da ikke si det så åpenlyst... Var igrunn veldig ufin oppførsel.... Her i huset lager vi en liste på word allerede i januar med alle de vi skal kjøpe gave til, også fyller vi inn etterhvert som vi finner noe som passer den enkelte.. Kjøper ofte mye når vi er på ferie, i sommer kjøpte jeg en del spa produkter i vilnius til søster og svigersøster. I januar kjøpte jeg bøker til barna på salg... Gavene legges uinnpakket ned i en bod, og taes frem i desember når de skal pakkes inn... Liker å ha god tid på å kjøpe gaver jeg, så bruker hele året.... Kommer jeg over noe i en butikk som passer så bra til svigermor eller noen andre, så kjøper jeg det da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kona Skrevet 3. november 2008 #5 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg kjøper julegaver til min familie (15 personer) og han til sin familie (1 person). Jeg betaler for mine og han for sin men gavene er fra oss alle. Vi snakker ikke spesielt om hva vi skal kjøpe til den enkelte men kan diskutere hvis vi er usikre. Uansett så viser vi fram hva vi har kjøpt til den enkelte. Jeg hadde følt meg litt dum hvis jeg ikke hadde visst hva jeg var med å gi som gave til svigermor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 3. november 2008 #6 Del Skrevet 3. november 2008 Hos oss handler vi hver for oss men vi vet hva som blir gitt, kanskje jeg mer enn han for til jul handler han inn masse gaver til venner og familie og så må jeg pakke de inn. For ellers blir de ikke pakket inn i det heletatt. Han mener det er bortkastet penger og tid å bruke på å pakke in gavene så han har ved flere anledninger levert gavene i en handlepose. Med en advarsel om at om de vil bevare overaskelsen så ikke titt nedi posen før på juleaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå