Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_selva_*
Skrevet

Hvordan fungerer pergo? Er det lett å få resept hos legen? Hva må til for å få det? Og må en bli fulgt opp av legen ? Jeg skal på sykehuset for kontroll etter en sa og kan legen på sykehuset skrive ut resept til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pergotime er for kvinner med manglende EL. De fleste får jo dette hvis de har vært til utredning av ufrivillig barnløshet.

Hvorvidt du bare kan be legen på sykehuset om å få resept på Pergotime, tror jeg ikke er bare bare. Vil anta at du må ha en god grunn for å få det.

Når man går på Pergotime, så er det vanlig med oppfølging fra legen eller gynekologen.

Har du vært til utredning? Har du fått Pergo før?

Skrevet

Jeg prøvde pergo 2 ganger og ble ikke gravid, har el av meg selv.

Mange som har el av seg selv, får også pergo, for å bedre sjansene til egget.

Jeg fikk ikke noe oppfølging fra min gynekolog, han ba meg bare å ringe om jeg skulle bli gravid.

Det var ikke noe særlig vanskelig å få pergo, men dette var på en privat klinikk.

Skrevet

Fikk Pergotime respet tilsendt i posten fra sykehuset etter at jeg hadde vært hos legen og hun hadde sendt henvisning til sykehuset for utredning. Så skal jeg ta masse blodprøver i samme syklus som jeg tar Pergotime. Var ikke spesielt vanskelig å få nei, har jo ikke snakket med noen om det, bare fikk det.

Skrevet

Jeg fikk Pergo uten å be om det (visste ikke engang hva det var), og selv om jeg har EL av meg selv. Pergo kan hjelpe ved manglende eller sjeldne EL, eller dersom man har uregelmessige sykluser. Men husk at det er hormoner, som ikke bør taes uten grunn. Jeg har inntrykk at det er forskjellig hvor enkelt det er å få resept på. Jeg fikk det som sagt uten å be om det, mens andre leger kan være mer restriktive (med god grunn). Jeg fikk ingen oppfølging, annet enn en blodprøve for å sjekke om jeg hadde hatt EL. Tror det er ganske vanlig å være litt alene om Pergo.

Hva er grunnen til at du vil ha Pergo, jeg mener, har du noen av "tilstandene" nevnt ovenfor?

Gjest Gjest_selva_*
Skrevet

Hei igjen og takk for svar:) Ja jeg har uregelmessig syklus og har mistet to ganger. Fikk timen på sykehuset etter at jeg mistet for 2gang. Regner med at jeg skal inn på kontroll. Legen på sykehuset som satte meg opp på en time vet at vi er prøvere og vil ha barn. Så derfor håper jeg på at det er derfor hun satte meg opp på den timen. Jeg skal iallefall spørre om resept på pergo. Håper at jeg får det...vet ikke om jeg har EL...

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_selva_*
Skrevet

Jeg fikk resept på pergo:) Så da er det bare å krysse fingrene på at det skal hjelpe oss i å bli gravid:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...