Gå til innhold

Rengjøring av hårbørster!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Tittlelen sier vel sitt:) For den blir jo full av støv som samler seg godt inni. Man hadde jo brukt timesvis på å rengjort den for hånd. Og man kan jo ikke kaste den hver gang heller! Nå er jeg spent!=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker en kam som er spiss i ene enden for å få bort hår. Så visper jeg litt shampo i vann og lar den ligge en halv time. Da er det bare å skylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpevann funker også fint, så lenge det er plastbørster. (Bør muligens ikke prøves på naturbust av ovenfor nevnte årsaker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnsåpevann funker også fint, så lenge det er plastbørster. (Bør muligens ikke prøves på naturbust av ovenfor nevnte årsaker.)

men hva med hårbørster av naturbust da? :S Hvordan rengjør jeg den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva med hårbørster av naturbust da? :S Hvordan rengjør jeg den?

Aner ikke. (Jeg kastet min for ca. 1000 år siden og har brukt plast etter det. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det greieste å vaske hårbørster med, er selvfølgelig shampoo, som er laget for å fjerne hodebunnsfett og stylingprodukter. Gjerne en clarifying-variant.

Bruk først en kam til å fjerne alt hår som sitter fast i børsten, deretter dypper du børstehodet i shampoo-vann (ikke legg den i bløt med mindre alt på børsten er laget av plast). Og til slutt skyller du grundig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta vekk alt jeg får vekk med en spisskam først, så koker jeg den faktisk en liten stund for å få vekk bakterier o.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker børsten min med vanlig håndsåpe og bruker neglbørsten for å rengjøre den mellom taggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter børstene i en plastikkboks med vann tilsatt natron. Lar stå en stund, og skyller godt + bruker en kam til å fjerne rester som har satt seg rundt bustene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter børstene i en plastikkboks med vann tilsatt natron. Lar stå en stund, og skyller godt + bruker en kam til å fjerne rester som har satt seg rundt bustene.

funker det på børster av naturhår også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet tipset med å legge (plast-)børste i natronvann nå, og det fungerte nesten skremmende godt. Vannet så ganske ekkelt ut når jeg plukket den opp igjen. :hakeslepp: Det kan nok trygt gjøres litt oftere. ;) (Nå bor riktignok plastbørsten i treningsbagen min, så den er ikke så ofte i bruk, men allikevel.)

Til gjest som lurer på børster med naturhår: Så du linken min over her? Noe lignende kan helt sikkert gjøres med alle andre naturhårbørster også. Dvs rens av alt du kan av støv og hår først, kost over med en litt stiv og langhåret neglekost eller noe lignende, bland så litt såpevann i en skål som du dypper neglekosten i for så å børste over selve hårbørsten med. Gjenta noen ganger. :) Jeg ville ihvertfall unngått enhver form for bløtlegging av naturhårsbørster.

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Hva med børstene fra The Body Shop, hvordan skal de rengjøres? Jeg har den Quill Brush der nesten hele er tre og litt er gummi (eller noe sånt...). Med plastbørstene jeg brukte før, pleide jeg legge de i bløt i salmiakk. Men det er kanskje ikke så lurt siden den jeg har nå er av tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...