Looop Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Hej alla. Jag tänkte laga en korg med typiskt norska ting ( tänkte mest matvaror ) till familjen hemma i Sverige. Behöver lite tips. Brunosten är ju given.. men sen kom jag inte på mer..
Fjellsippa Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Kanskje rakfisk hvis de liker den type mat. Fiskeboller, tørrfisk, fenalår, lefser, flatbrød, jarlsbergost og Svolværpostei. Det er det jeg kommer på i farta. Skal føre på mer hvis jeg kommer på mer.
Meaty Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 MELKESJOKOLADE! Det viktigste av alt! Sleng med en pakke med ordentlige kjøttkaker, de svenske kjøttbullarna er bare barnemat i forhold.
Looop Skrevet 2. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2008 Tack så mycket. Det mesta ni föreslått är noterat.
Supraspinatus Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 ovnsbakt laks, kokt, lettsaltet torsk, pinnekjøtt, raspeballer/komler.
Supraspinatus Skrevet 2. november 2008 #10 Skrevet 2. november 2008 Geitost og solo Solo finnes i sverige, markedsføres under navnet Zingo. Smaker ikke helt likt riktignok, men etiketten er helt lik bare med annet navn.
Gjest c-cup Skrevet 2. november 2008 #11 Skrevet 2. november 2008 Fårikål! Grandiosa Gav det til en italiener på spøk en gang, det falt i følge ansiktsutrykkene ikke i smak, selv om han prøvde hardt å late som han satte pris på det. Huff, jeg fyrte opp under at "dette er den norske nasjonalretten" osv. Stakkars!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #12 Skrevet 2. november 2008 Solo finnes i sverige, markedsføres under navnet Zingo. Smaker ikke helt likt riktignok, men etiketten er helt lik bare med annet navn. Er vel det som er poenget. Finnes mange appelsinbruser i verden, men Solo har en særegen smak. Og selvom man finner en nesten tilsvarende vare i Sverige, så er jo Solo et typisk norskt produkt. På samme måte som man finner melkesjokolade i Sverige, men melkesjokoladen fra Freia har en helt særegen smak (og tradisjon). Og det samme med kvikklunsj. Kit-kat ( eller hva det heter) er jo en tilsvarende sjokolade, men dog ikke det samme.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #14 Skrevet 4. november 2008 Lefser, Nidar julemarsipan, pose med rømmegrøt og et beger rømme
Amanlis Skrevet 4. november 2008 #15 Skrevet 4. november 2008 Seibiff med løk, lapskaus, ribbe, skinkestek med surkål og poteter.
Plym Skrevet 4. november 2008 #16 Skrevet 4. november 2008 En kurv med seibiff med løk er vel over grensen rart å gi bort. Jeg stemmer for Vossakorv.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #17 Skrevet 4. november 2008 Oskar Sylte Pærebrus og Ananasbrus. Akevitt Gammalost Søst Karamellpudding Vestlandslefse Kransekake Rømmegrøt Sodd Tilslørte bondepiker Riskrem Gravlaks Ifa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå