Cata Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 (Hvis dette er feil forum, så bare flytt litt på innlegget kjære modder.) Hjelp, jeg trenger ideer. Jeg har to barn gjennom SOS barnebyer. En gutt på 12 år i mellomamerika og en jente på 7 i Afrika. Tror jenta er muslim. Pleier gi en liten personlig gave til gutten hver jul (jenta har jeg bare "hatt" siden januar) og har lyst til det i år også, men jeg eier ikke gode ideer. I fjor gav jeg et penal med litt forskjellige penner og ting i og året før et mikadospill. I følge retninglinjene til SOS-barnebyer så skal den slags personlige gaver være små nok til å sendes i brev, de skal ikke være dyre (slik at de skaper misunnelse) og de kan gjerne være av en slik art at hele søskenflokken får litt glede av dem. Jenta bør jeg vel ikke sende julegave til hvis hun faktisk ikke feirer jul, men kan jo sende en liten ting uten å dille til med for mye julekort og sånn. Men altså, - er det noen som har gode ideer til småting som kan egne seg og som kan falle i smak hos de respektive aldersgrupper? PS: SOS-barnebyer anbefaler først og fremst pengegaver som går inn på konto til det enkelte barn, så jeg pleier sette inn en slant der til jul og bursdag for dem, men i den alderen er jo håndfaste ting langt morsommere så derfor liker jeg å spe på med en liten ekstra gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå