Gjest Gjest_Bumble_* Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Ja, er det virkelig noen som sjekker pulsen på barna sine før de legger seg for kvelden?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Det er det vel ingen som gjør. Om de ikke tror at det er noe alvorlig galt med barnet.
Leanne Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 pleier å titte innom barnerommet før jeg legger meg, men da er det først og fremst for å legge på dynen som alltid blir sparket av.... Og da hører jeg jo selvsagt at de puster... men pulsen har jeg aldri sjekket... De puster ganske tungt begge to når de sover, så man hører jo at det er liv i dem om man bare står i døråpningen
gullet76 Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Puls? Nei så paranoid er jeg ikke... Jeg er inne på rommene og legger over de dyna, for de sparker den alltid av og nusser de forsiktig i panna (og da vet jeg jo at de puster og forsåvidt)....
Gjest Bumle Skrevet 1. november 2008 #8 Skrevet 1. november 2008 Snakket med ei venninne i går, og hun fortalte med den største selvfølgelighet at hun "tok på dynen og sjekket pulsen før hun la seg"
Amalie_85 Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 Snakket med ei venninne i går, og hun fortalte med den største selvfølgelighet at hun "tok på dynen og sjekket pulsen før hun la seg" Hvis ho tok på dynen så er det vel pusten ho sjekker. Puls må du jo ta på barnet for å kjenne. Og jeg tar det og som en selvfølge å sjekke barnet mitt. Men det tror jeg har noe med at han er så liten og jeg har i bakhode dette med krybbedød. Og når jeg sjekker så er jeg av og til å tar på dyna forsiktig for det er ikke alltid jeg klarer å høre han uten å gå helt oppi ansiktet.
Gjest Gjest_Bumble_* Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Nei, hun sjekket pulsen fysisk på barnet sitt. Skjønner at folk er redd for krybbedød, men det er jo vel hysterisk.
Gjest Vokteren Skrevet 2. november 2008 #11 Skrevet 2. november 2008 (endret) s Endret 2. november 2008 av Vokteren
MarianneE Skrevet 2. november 2008 #12 Skrevet 2. november 2008 Titter alltid innom, legger dyna over henne, stryker henne over håret/ryggen, hvisker litt til henne..... Men pulsen tror jeg ikke engang er vanlig å sjekke.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #13 Skrevet 2. november 2008 Jeg husker jeg pleide å sjekke pulsen på yngstebarnet etter en sykehusinnleggelse med alvorlig sykdom. Barnet hadde ligget tilkoblet EKG og puls og BT ble også vist på skjermen. Da vi kom hjem igjen følte jeg meg utrygg og barnet brukte medisiner som kunne gi bllødninger. Jeg tok derfor pulsen regelmessig på barnet en periode. Fordi pulsen fortalte mye om hvordan barnet hadde det og om det var noe alvorlig på gang igjen. Husker ikke hvor lenge jeg gjorde dette. I den situasjonen gjorde det meg tryggere. Kanskje denne moren også har en grunn til å gjøre dette? Hvis hun føler seg tryggere ved å sjekke pulsen på barna så synes jeg det er greit at hun gjør det. Men hun må passe på slik at hennes frykt ikke smitter over på barna. Er hun generelt en bekymret mor? Eller er det bare dette med pulsen? Hvis hun er svært bekymret uten grunn bør hun prate med noen. For det er ikke ok verken for henne eller barna.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #14 Skrevet 2. november 2008 Har en venninne som tar tempen på ungene ved hvert morgenstell. Tror ikke hun sjekker pulsen, men skal ikke si det sikkert. Kunne nok gjort det ja.
Gjest Fliss Skrevet 2. november 2008 #15 Skrevet 2. november 2008 Da barna mine var babyer så hendte det at jeg tok hånden min et stykke foran ansiktet deres for å kjenne om de pustet - enkelte ganger var det umulig å se, kan jeg huske .. Hvis jeg ikke hadde kjent pusten da så tror jeg nok at jeg hadde sjekket pulsen ... Naboen min mistet sønnen sin i krybbedød, så akkurat det stod for meg som et mareritt. Husker at jeg var veldig lettet da barna mine kom over 18-månedersalderen hvor sjansen for krybbedød minsket veldig.
Gjest Miley Skrevet 2. november 2008 #16 Skrevet 2. november 2008 Jeg sjekker at de puster når jeg legger meg, men ingen puls.
thapara Skrevet 2. november 2008 #17 Skrevet 2. november 2008 Jeg sjekker alltid pust (legger hånda foran om jeg ikke hører noe) men ikke puls. Det blir noe annet om barnet har vært (eller er) alvorlig sykt.
Gjest Gjest_emma_* Skrevet 2. november 2008 #18 Skrevet 2. november 2008 Har aldri sjekket pulsen om kvelden, men har et par ganger dyttet forsiktig borti lille kroppen hvis de sover FOR stille. Bare fått dem til å bevege seg eller lage en lyd i søvne. Jeg MÅ høre dem puste.
suri Skrevet 2. november 2008 #19 Skrevet 2. november 2008 Pulsen sjekkes ikke, men jeg er innom får å se om de ja
Daiquiry Skrevet 2. november 2008 #20 Skrevet 2. november 2008 Sjekker pusten de første mnd, men aldri pulsen. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal gjøre det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå