Gjest Gjest_Lille Emma_* Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Hei. Jeg har en kjæreste, som har en bestekamerat, som er hyperreligiøs. Han har aldri likt meg fordi jeg ikke er religiøs. Nå har han besøkt oss to helger på rad, og denne helga presterte han å begynne å kritisere forholdet mellom meg og kjæresten. Han rakket ned på min personlighet, rett og slett. Kjæresten er enig i at dette var svært unødvendig av ham. Hvordan hadde dere reagert ovenfor denne fyren?????
Jade Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Hva sa kompisen når kjæresten din forsvarte deg da? Hadde det vært min veninne som satt i mitt hjem (eller hvor det nå måtte være) og snakket dritt om min kjæreste, så hadde jeg sagt fra med det samme, at det var uakseptabelt!
Gjest Gjest_christina_* Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Jeg hadde noe av det samme problemet med min kjæreste og hans kamerat. Jeg reagerte veldig på noe av det han sa, selv om han ikke rakket ned på meg, men han gjorde med ekstremt ukomfortabel med noen av sine kommentarer osv.. Kjæresten min konfronterte han med det der og da, og ble ordentlig sur og forklarte at han elsket meg og han ikke aksepterte at han snakket sånn til meg.. Jeg tror ikke han mislikte meg, og nå vet jeg at han liker meg veldig godt. Men hvis du synes det er ubehagelig å si ifra selv så gjør sikkertkjærsten din det. Folk har forskjellige syn og det finnes ikke rett og galt. At han har valgt å være relgiøs er hans valg, og det blir feil at han skal kritisere deg og ditt fohold til kjæresten din bare pga det.. Si ifra, det er det beste !
Gjest Gjest_tussa_* Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Ærlig talt. Du rakker da ikke ned på han for at du ikke er kristen og han er det. Nå er folk veldig forskjellige, men jeg hadde aldri i verden klart å holde kjeft, jeg hadde sagt akkurat hva jeg ment, du har respekt for han, han skal ha respekt for deg. Nå ble jeg så provosert at jeg skulle gjerne gitt han en skjennepreken selv, makan til frekkhet! Jeg syns du skal si rett ut, på en SAKLIG måte, selv om han går personlig, at det ikke er akseptabelt at han går på deg på den måten. Folk har forskjellige verdier og ulik tro. Stå opp for deg selv, selv om han er kompisen til typen din , han skal da ha respekt for deg! Lykke til!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå