Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Hei! Jeg tittet bak på Melange-smøret jeg bruker til å steke det meste i, og fant ut at det hadde omkring 700kcal pr. 100gr. Da fikk jeg litt sjokk, for å si det slik. Er det noen som har noen idé om hvor mye av smøret som absorberes av kjøttet? Jeg prøver å gå ned i vekt, og om det virkelig er SÅ masse kalorier i smøret bør jeg kanskje kutte det ut?
Supraspinatus Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Hei! Jeg tittet bak på Melange-smøret jeg bruker til å steke det meste i, og fant ut at det hadde omkring 700kcal pr. 100gr. Da fikk jeg litt sjokk, for å si det slik. Er det noen som har noen idé om hvor mye av smøret som absorberes av kjøttet? Jeg prøver å gå ned i vekt, og om det virkelig er SÅ masse kalorier i smøret bør jeg kanskje kutte det ut? Melange er egentlig ikke smør da, men margarin. Uansett, kjøttet absorberer nok svært lite av det fettet. Og det mister nok noe av sitt eget fett også. Men det ligger kanskje noe smør på utsiden av kjøttet. Alt i alt er dette så utrolig lite at du ikke skal bry deg om det. Det du heller bør tenke på er sausen som kanskje lages ut av smør eller fløte...
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Melange er egentlig ikke smør da, men margarin. Uansett, kjøttet absorberer nok svært lite av det fettet. Og det mister nok noe av sitt eget fett også. Men det ligger kanskje noe smør på utsiden av kjøttet. Alt i alt er dette så utrolig lite at du ikke skal bry deg om det. Det du heller bør tenke på er sausen som kanskje lages ut av smør eller fløte... Aha, tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå