Visiter Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Er det noen andre her som misliker den nyeste versjonen av iMovie, mon tro? Fytti katta, Apple har virkelig gjort noen dårlige valg! Jeg syntes aldri de gamle, "grå" utgavene var så gode heller, og brukte Final Cut da jeg hadde tilgang til det, men nå har jeg ikke råd og må ty til freeware. Det eneste positive jeg kan se av endringene er at alt er en smule lettere organisert. At iMovie '08 ikke takler .3gp-filer er én ting, det kan jeg leve med, men den klossete oversiktsgreia over prosjektet der klippene er "stablet" etter hverandre i flere rekker nedover er virkelig irriterende. Det verste er likevel at det ser ut som om Apple har valgt å ha færre valgmuligheter når det gjelder effekter, overganger og lignende enn i de tidligere utgavene! Bare det å legge inn en svart bakgrunn er en pain i rumpa i den nyeste utgaven. Jeg savner ikke de mest harry effektene, som den lyneffekten man kunne slenge inn over bildet, men synes likevel det er kjemperart at Apple har valgt å kutte både de dårlige og de helt greie, enkle overgangene/effektene. Er det ikke meningen av utviklingen og oppdateringen av programmer skal medføre fler muligheter, og ikke færre? Jeg ser nå at det er mulig å laste ned iMovie '06 fra apple.no, og kommer til å sjekke det ut og vurdere å gå tilbake til den. Det jeg lurer på er hvilke erfaringer dere har med det nye i forhold til det gamle; det kan da umulig bare være jeg som er sær og reagerer på dette. Hvis det er noen andre som har forslag til gode alternativer (fortrinnsvis freeware eller billige programmer!) tar jeg gjerne imot det også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå