Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker man f.eks. joggesko i maskin?

Og hvordan rengjør man skinnsko? Mener å ha lest at noen puttet skinnskoene sine i fryseren..

Det slo meg plutselig at jeg kanskje burde friske opp skoene mine av og til..ikke alle som lukter like godt, hehe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Joggesko tar jeg på 40 C.

Skinnsko pusser jeg i ny og ned.

Men hva gjør jeg med skoene til 1000,- i stoff OG skinn som ble skitne i regnværet i går..? Har spurt i skobutikk, renseri og hos skomaker, men ingen kunne gi svar på om man kan vaske slike sko (stoffet) på en eller annen måte.

Noen som vet?

Skrevet

Jeg pleier å vaske joggeskoene på 40 grader i maskin. Men jeg har opplevd at de har krympet og blitt litt snåle i fasongen. Dette har gått seg litt til etter hvert da, så de har vært brukbare.

Et par døgn i fryseren fjerner lukt. Ellers kan man kanskje bytte ut sålen?

Skinnsko har jeg ikke greie på, men har hørt at man kan bruke et viskelær til å fjerne flekker.

Skrevet

Men hva gjør jeg med skoene til 1000,- i stoff OG skinn som ble skitne i regnværet i går..? Har spurt i skobutikk, renseri og hos skomaker, men ingen kunne gi svar på om man kan vaske slike sko (stoffet) på en eller annen måte.

Noen som vet?

Kanskje du kan bruke tekstilrens?

Sånt man renser sofaer og bilinteriør med.

Skrevet

Mener å ha hørt at man bør vaske joggesko på 30 grader så de ikke krymper. Kan man vaske flere par om gangen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...