Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Samboeren min er plutselig blitt glad i en kopp kaffe på morgenen. Vi har ikke kaffetrakter, og kommer nok ikke til å investere i en med _det første_ heller. Er det noen slike "instant coffee" eller kaffe rett i koppen, eller lignende som det går an å bruke? (Varme opp vann med pulver.. et eller anna!) Og noen som har noen anbefalinger?
Chica Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Hva med presskanne? Den tar ikke stor plass i skapet. Får jo kjøpt pulverkaffe og blandes ut i varmt vann - men de kaffedrikkerne jeg kjenner er ikke glad i pulverkaffe og foretrekker mye heller presskannekaffe. Får presskanner som er så små at de lager til akkurat en kopp kaffe.
Gjest Løve66 Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 En kopp kokt vann - enten fra vannkoker eller kjele på ovnen - og en teskje instant kaffe; voila - kaffen er klar! Finnes mange greie kaffetyper på glass - bl.a. Nescafé. Bruker selv kaffetrakter vanligvis, men bruker instantkaffe på kvelden fordi jeg da drikker koffeinfritt og fordelen da er at kaffen er VARM. Blir ikke så varm som jeg kunne ønske å ha den med trakter.
Gjest Deception Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Instantkaffe smaker jo dritt, og i tillegg får jeg mageknip av den, så jeg anbefaler også presskanne. En liten presskanne koster ikke mye mer enn 100 kroner, og gir et passe stort krus kaffe.
Rosalie Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Pulverkaffe smaker høggert. Invester i en presskanne. Det er jo uansett kjekt å ha når dere får folk på besøk.
The Kitten Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Jeg støtter alle dem som har anbefalt presskanne her. De kommer i mange størrelser, og du får god kaffe av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå