Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tumlemusa
Skrevet

Hvordan forholder dere til partner med barn fra før når dere har totalt forskjell oppdragelse..Jeg er konsekvent med ungene mine.De har klare grenser og får konsekvenser hvis de gjør noe galt...Typen min sin unge får ikke dette og det gjør meg frustrert med ta<nke på et videre samliv med denne mannen.Han har alle de kvalitetene som skal til,og jeg merker jo selvfølgelig ikke dette den uken han har dattra som er 4 år. Den uken han har henne endrer hans eg fullstendig og blir en fryktelig beskyttende omsorgsperson..Han duller med datteren og lar henne styre hans dag etter humøret hennes.Jeg har tat det opp med han og han hars agt seg enig om å endre oppdragelse men han utfører ikke dette i praksis..Han bærer henne mye,nesten hele tiden.Han løfter henne ned trapper og hjelper henne opp når hun faller.Motorikken hennes er dårlig og jeg har prøvd å si fra i nuet også at ved å hjelpe henne hele tiden så bedrer hun ikke motorikken,men han overhører meg bare..Dette har også ført til at jeg ikke har tenning på han når han har ungen.Jeg vet ikke helt hvorfor men tror det er pga måten han behandler dattra på som får meg til å miste tenning..

Er det noen her som har opplevd noe liknende og hvordan taklet dere situasjonen...

Har tatt det opp at vi må ha lik oppdragelse på alle ungene..Har spurt han om hva han mener min oppdragelse er og om noe tynger han i forhold til det men han sier at jeg er flink og har ingenting å utsette..Vi har så smått snakket om å flytte sammen og jeg kvier meg...

Hva skal jeg gjøre? Jeg hadde håpet at han hadde spurte hvordan jeg opplever det at han har en unge fra før men han spørr aldri..kun jeg som spørr og jeg vil jo ikke hele tiden være den som maser heller...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_stemor_*
Skrevet

Tenk deg godt om, kanskje det er en fordel å bo hver for seg en stund fremover og se hvordan det utvikler seg.

Kan det være et utslag av sjalusi og at datteren gjøre seg liten for å få pappas omsorg når dere er sammen?

Klok av skade, man skal tenke seg godt om før man flytter sammen ;)

Gjest Tumlemusa
Skrevet

Nei han sier selv at når han bodde med mora så gjorde de det samme med ungen men det er jo over ett år siden de vars ammen og han fortsetter å behandle henne som en baby...jenta utnytter jo selvfølgelig dette da..

Skrevet

Uff... Det med barneoppdragelse kan være vanskelig ja... Viktig å være enig på det området, og ikke behandle barna forskjellig når det er snakk om "nyfamilier".

Vi skal selv flytte sammen og har flere barn på hver vår kant. Og for oss er det viktig å ha et sett med regler. Heldigvis er ikke han en som duller og beskytter ungene sine. Han har klare regler på hva som er lov og ikke, veldig rettferdig og holder det han lover. Vi ser hverandre oftere og oftere, og barna er sammen med oss (selv om vi bor trangt). De får testet ut det som er av grenser, og ser hvor landet ligger.

I ditt tilfelle tror jeg jeg ville vært litt tilbakeholden med å flytte sammen. Når han er så overbeskyttende for datteren, ser jeg for meg at det blir stor forskjellsbehandling på ungene. Dere bør sette dere ned å diskutere dette. Sette opp et sett med felles regler feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...