Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 7, og de siste to til tre dagene fryser jeg. Temperaturen inne er på godt over 23 grader, og mannen min svetter i hjel.

Jeg har målt temperaturen min og den ligger ca. 0,7 - 0,8 grader over min vanlige kroppstemperatur som er ca 36,5.

Jeg er ikke forkjølet eller har influensa.

Har hørt at gravide får økt kroppstemperatur, men man fryser vel ikke av den grunn? Har heller hørt om at man får heteslag og kaster klærne i stedet.

Noen andre her inne som er gravide som har det på samme måte som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke målt temperaturen, men jevnt over vært god og varm i hele svangerskapet.

Skrevet

Jeg tror den eneste perioden i hele mitt liv der jeg ikke frøs var svangerskapet.

Skrevet

Samme her, på jobben er det alltid varmt så nå har jeg måtte sette opp en bordvifte for å holde ut.... :gjeiper:

Skrevet

Hm....jeg holder kanskje på å bli syk da siden jeg fryser sånn.

Jeg får vel heller avvente å se videre utvikling da.

Takker for svar.

Skrevet

Jeg frøs veldig de første ukene. Skikkelig frysebyger. Når jeg kom litt lenger ut i svangerskapet så var jeg varm hele tiden og det er jeg enda.

Skrevet
Jeg frøs veldig de første ukene. Skikkelig frysebyger. Når jeg kom litt lenger ut i svangerskapet så var jeg varm hele tiden og det er jeg enda.

Fint å se at jeg da evt ikke er alene om det å fryse. Sitter jo med tykk genser i stua, samt ullpledd rundt meg og varmepumpa på 25 grader. Kunne tenkt meg å sette den på 30 grader jeg, men mannen min må jo klare å leve han også.

Skrevet

At temperaturen din er høyere enn vanlig er ikke så unormalt. Ved eggløsningen stiger en kvinnes basaltemperatur, og denne synker igjen når mensen kommer. Blir hun derimot gravid, forholder den seg høy i ca 100 dager. Enkelte opplever også at den stiger en gang til, rundt den tiden mensen skulle kommet eller litt før.

At du fryser kan ha så mange årsaker, kan ikke huske om jeg var spesielt kald eller varm, varm tror jeg i alle fall ikke at jeg var...

Skrevet
Jeg er gravid i uke 7, og de siste to til tre dagene fryser jeg. Temperaturen inne er på godt over 23 grader, og mannen min svetter i hjel.

Jeg har målt temperaturen min og den ligger ca. 0,7 - 0,8 grader over min vanlige kroppstemperatur som er ca 36,5.

Jeg er ikke forkjølet eller har influensa.

Har hørt at gravide får økt kroppstemperatur, men man fryser vel ikke av den grunn? Har heller hørt om at man får heteslag og kaster klærne i stedet.

Noen andre her inne som er gravide som har det på samme måte som meg?

Svetter mannen din ihjel med 23 grader?? :sjokkert:

Jeg er ofte kald med kun 23 grader i hus!!

Skrevet

Jeg var varmere i kroppen. I begynnelsen frøs jeg mer, mens mot slutten var jeg forferdelig varm. Heldigvis var det vinter.

Skrevet
Jeg tror den eneste perioden i hele mitt liv der jeg ikke frøs var svangerskapet.

hehe..samme her. var veldig varm, luftet ut huset og hadde ikk på varme, og stakkars mannen frøs... :ler:

Skrevet

Jeg fryser veldig de dagene jeg så kvalm at jeg ikke får i meg noe mat/veldig lite mat. Føler at kroppen min blir svakere og jeg fryser lettere.

Skrevet

Jeg er 5 uker og 3 dager, fryser hele tiden. trodde også at jeg skulle bli varmere allerede nå tidlig i graviditeten.

Skrevet

Jeg er på normalen veldig varm av meg men disse første ukene har jeg vært frysen. Spesielt på kveldene. Men det rare er at gjør jeg noe så er det akkurat som om kroppem får seg en skikkelig hetebølge og jeg begynner å svette. Det er også noe jeg normaltsett ikke gjør. Så kroppstemen min er hvertfall ikke normal.....

Skrevet
Jeg er på normalen veldig varm av meg men disse første ukene har jeg vært frysen. Spesielt på kveldene. Men det rare er at gjør jeg noe så er det akkurat som om kroppem får seg en skikkelig hetebølge og jeg begynner å svette. Det er også noe jeg normaltsett ikke gjør. Så kroppstemen min er hvertfall ikke normal.....

Jeg er i uke 6 og holder på å fryse ihjel, men i går tok jeg meg en frisk gåtur, og jeg hadde ikke gått mange meter før jeg var kokvarm og svettet, helt underlig!

Nå sitter jeg med ovnen på max, ullpledd og tepper, og fryser...

Skrevet

Jeg er 4+5 og har fryst i nesten 2 uker allerede.. Om det er det kalde været eller graviditeten som har skylden vet jeg ikke. :ler: Men jeg er også veldig kald og veldig trøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...