Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en pakke med UPS, åpnet den og begynte å prøve på klærne. Når jeg skulle kaste pappesken så jeg lappen hvor det sto at jeg ikke skulle åpne pakken før den var tollklarert. Har jeg gjort noe veldig galt nå? tidligere har jeg jo bare fått regning på moms og toll i etterkant og jeg har aldri blitt bedt om å ikke åpne pakken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette har skjedd meg før også.. men jeg gjorde ingenting, og det skjedde heller ingenting..

Skrevet

Egentlig skal man ikke åpne pakkene fra UPS før man har betalt regningen på MVA og eventuelt toll.

Du har vel lagt merke til at når du skal hente pakker fra utlandet betaler man for å få ut pakken? Vel, UPS har en direkte hjem-kjøringsavtale, så de holder ikke på pakken mens den blir innfortollet, slik som posten gjør, den blir levert hjem til deg så fort som mulig.

Derfor er ikke importen av varene godkjent/lovlig før du har betalt momsen. Uansett, er det nok ikke flertallet av mennesker som følger denne regelen:P Det er så mye jeg vet om import:) hehe

Skrevet

Jeg skjønner at jeg ikke burde ha gjort det, men jeg har fått mange pakker fra UPS tidligere uten at det har vært slik lapp på, derfor så jeg den ikke før etterpå. Spørsmålet er om det har noen konsekvenser?

Skrevet

Nei, det har ingen konsekvenser, er ingen som sjekker det:) Men hvis du feks mottar snop eller liknende, legemidler og sånn, er det en stor fordel å vente! Klær er ikke så farlig, de bruker du jo ikke opp:)

Tidligere kan det hende at du har bestilt for under 200 NOK og derfor slipper å betale moms:) I disse dager har valutakursene på USD og GBP feks, skutt i været, og noe du bestilte til under 200 NOK for en måned siden kan være på 250 kroner nå:) går nok bra det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...