Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Dette kornet skal være så sunt. Jeg kjøpte en pose på helsekostbutikken i går. Så lurer jeg på; er det noen andre her som spiser dette? Hvordan tilbereder dere det? Har hørt at det kan brukes til grøt, men det høres kjedelig ut i lengden.
venus_ Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Har ikke smakt dette selv, men fant disse http://www.quinoa.net/181.html Smaker det litt likt cous cous?
Supraspinatus Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Smaker ikke så mye egentlig kanskje man kan påstå at det smaker litt organisk? Vanskelig å beskrive smaken. Det kan brukes til veldig mye. Jeg har flere ganger spist quinoa med dolmiosaus og kjøttdeig i stedetfor pasta. Har også spist det til wok, koteletter og i salater. Pleier av og til å spise det alene, gjerne med litt grillkrydder på. Det går an å koke quinoa i buljong eller kraft hvis du vil ha mer smak på den.
Fakse Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Jeg bruker quinoa på samme måte som couscous. Det smaker ikke så mye i seg selv, men kanskje litt mer en couscous. Litt nøtteaktig vil jeg si. Du kan tilføre quinoa smak fra kraft, krydder eller andre ingredienser om du ønsker det, for ren quinoa blir lett kjedelig.
Nemesis Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Jeg bruker Quinoa til wok istedenfor ris. Har funnet et par nye oppskrifter med quinoa, men har ikke fått prøvd dem enda
Gjest nextlife Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Jeg bruker Quinoa på omenternt samme måte som bønner, som tilbehør til kjøttretter i stedet for ris og poteter, i supper, gryter o.l. Quinoa flak kokes enten grøt av (nesten som havregrøt), eller has i hjemmelaget frokostblanding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå