Gjest Gjest_Snøfnugg_* Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Jeg skal gifte meg i februar! Jobber med invitasjonene nå, og har laget noen maler på hvordan jeg vil ha det. Kommer til å gjøre alt selv, printer ut teksten som skal være inni osv. Men finner ikke mørk turkise ark/kartong noe sted. Leter ganske desperat for tiden etter den rette fargen. Har ikke funnet noe som ligner turkis engang. Ser for meg en ganske mørk petroleum/turkis farge altså. Noen tips til hvor jeg skal sjekke? Har vært på Binders, Panduro, vanlige bokhandlere og ikke søren om noen har turkise ark!! Har også søkt på nett, men vet ikke helt hva jeg skal søke etter. Trenger jo en viss mengde med papir/kartong, så blir for dyrt å kjøpe ett og ett. Så damer, alle gode tips mottas med STOR takk!! I tillegg lurer jeg på om noen har råd til pynt på bordene og ellers i lokalet. Som sagt, går for turkis, hvitt og sølv. Bruker snøfnugg på alle invitasjonene, samt bordkortene og har sølv snøfnugg jeg kan legge på bordene. Så har tema, men har ikke helt landa på en måte. Feks hvilke blomster er fornuftige på vinteren?
MiAmore83 Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Hei! Er selv vinterbrud, men det er ikke før til om et år *sukk* Ellers vil jeg anbefale deg å se på nettsidene til de so selger utstyr til scrapbooking. www.papirgleder.no www.scrappeloftet.no er iallefall to plasser. Vil tro at de har masser av utvalg i papir til deg
Jade Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Fargehandlere pleier å ha godt utvalg i ark
Brud-09 Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Er ikke helt sikker på om du finner turkis, men tror du og andre sikkert vil finne en del inspirasjon på denne siden. www.cchobby.no Jeg har i allefall funnet mye fint der. Og så går det jo an å se litt på ebay? Der har de det meste av alt en kan tenke seg
LilleMy28 Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Tips til pynt til bordene: Sølvfarget julepynt, f.eks. frostet kuler med mønster med snøfnugg etc., det er ganske fint å legge på bordet som dekorasjon. På Clas Ohlson har de grener/kvister med lys på som dere kan ha i store vaser, ect hente kvister selv og male de hvite.
Gjest Gjest_Snøfnugg_* Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Er ikke helt sikker på om du finner turkis, men tror du og andre sikkert vil finne en del inspirasjon på denne siden. www.cchobby.no Jeg har i allefall funnet mye fint der. Og så går det jo an å se litt på ebay? Der har de det meste av alt en kan tenke seg Åh, tusen takk Brud-09. cchobby.no er jo kanonbra! Jeg har ikke funnet noe turkise ark, men søren hvor mye annet gøy jeg har falt over. Blir så inspirert, får lyst å gjøre så mye kreativt nå. Må bare ha tid til det... Har sjekket med det som er av fargehandlere i dag, og alle klager over at de ikke har turkis. Er egentlig rart, for det er jo virkelig en farge som er "i vinden" for tida.
Gjest lillelinn Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 så det hadde kommet litt vinter bryllup stash på ebay og :D
MiAmore83 Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 så det hadde kommet litt vinter bryllup stash på ebay og :D Kanskje jeg er stokke dum, men jeg finner det litt vanskelig å søke på EBay etter diverse. Kommer liksom opp så mye annet enn det jeg ønsker å se på! Jeg er også vinterbrud, og ønsker tips og råd om "stash". Kan noen hjelpe meg med evt. linker eller søkeord de vet fungerer?
MiAmore83 Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Tips til pynt til bordene: Sølvfarget julepynt, f.eks. frostet kuler med mønster med snøfnugg etc., det er ganske fint å legge på bordet som dekorasjon. På Clas Ohlson har de grener/kvister med lys på som dere kan ha i store vaser, ect hente kvister selv og male de hvite. Oi, flott ide med de kvistene! Kanskje de kan bellegges med noe sølvglitter også under malingsprosessen/spray? Jeg noterer alt jeg kommer over for tiden, hehe I lokalet vi skal være, er det burgunderrøde vegger, og gråe stoler. Passer meg ypperlig, da jeg ønsker å bruke iallefall burgunder og hvitt, og nå tar jeg også inn grått så passer alt sammen!
Gjest Gjest_trulte_* Skrevet 8. november 2008 #10 Skrevet 8. november 2008 Jeg har akkurat sett mer inngående på lokalet vi har leid i dag, greit å se det en gang til før den store dagen blir planlagt i detaljer. Blir vinterbryllup her også, og hadde tenkt på farger i sølv, turkis og hvitt. Oppdaga at alle stolene i lokalet var blå, litt isblå. Så er i tvil om jeg skal bytte hele fargespekteret mitt til sølv, blått og hvitt... men er redd det kommer til å se veldig guttebarnedåp ut. Har funnet noen søte kubbelys i hvitt, vurderer å putte mange av de på bordene sammen med masse telys. Har droppet dekorasjoner av blomster, kanskje bare en enkelt blomst i en enkel vase. Usikker på om det blir litt lite, men satser på at det blir fullt nok på bordene med flasker, bordkort, program og kamera. Så er det virkelig vits med disse store dekorasjonene??
Jade Skrevet 8. november 2008 #11 Skrevet 8. november 2008 Ikke ha høye dekorasjoner ihvertfall. Det er en fordel å kunne se de som sitter ovenfor deg på bordet. Også kjekt å få med folkene bak blomstene når man tar bilder. Heller for lite blomster enn for mye, ihvertfall, synes jeg.
~Lykkelig~ Skrevet 8. november 2008 #12 Skrevet 8. november 2008 Vi skal også ha vinterbryllup, og temafargene blir hvitt(mer krem kanskje..), sølv og havblått(mørkere enn turkis men ikke ordentlig blått..). Vi var innom -nille idag, og der hadde de fått inn litt pyntestæsj med snøkrystaller++, mye hvitt og sølv! Og et kult tips fra Fryd: "garnnøster" laget i ståltråd! Jeg tenkte å putte perler i havblått inni også..
Gjest Gjest_iekisch_* Skrevet 9. november 2008 #13 Skrevet 9. november 2008 Heisann jeg gifter meg snart 29. november WEEE hehe vi har reise som tema i bryllupet. hadde "pass" som invitasjoner, har vært inne på canon sine sider og printet ut veier, togskinner, busser, bygninger som operahuset i sidney. (sånn som en klipper ut og limer sammen til miniatyr modeller) har kofferter til bordkort med bilde av gjestene på "moo" visittkort. har laget "kart" som skal deles ut til hver enkelt hvor det er bilde av alle gjestene og litt om hver av de, brettet som tyrkisk kart og til slutt seglet igjen så de ser ut som en konvolutt. gamle kofferter både i kirken og i lokalet... Har laget en gjestebok med bilder av alle gjestene (ferdig laget hos fotoknudsen) pynt på bord med postkort, mynter og frimerker. fargene brunt og blått går igjen... i koffertene som jeg har som bordkort har jeg lagt: paracet, sanger, såpebobler, plaster, konfetti, kart, lys, etc
bittebær Skrevet 9. november 2008 #14 Skrevet 9. november 2008 Et tips til alle egentlig! Gå inn på Papertrends.no De har masse forskjellige papirtyper i alle mulige farger. Hun som driver det har spesialisert seg på bryllup. Invitasjoner, bordkort og alt du kan tenke deg av trykksaker. Hun kan til og med skaffe m&m med initialene deres på.. http://www.papertrends.no/
Brud-09 Skrevet 9. november 2008 #15 Skrevet 9. november 2008 Åh, tusen takk Brud-09. cchobby.no er jo kanonbra! Jeg har ikke funnet noe turkise ark, men søren hvor mye annet gøy jeg har falt over. Blir så inspirert, får lyst å gjøre så mye kreativt nå. Må bare ha tid til det... Har sjekket med det som er av fargehandlere i dag, og alle klager over at de ikke har turkis. Er egentlig rart, for det er jo virkelig en farge som er "i vinden" for tida. Bare hyggelig! Hjelper mye å kunne se andres ideer Plukke litt her og litt der, så det blir akkurat slik man vil
Brud-09 Skrevet 9. november 2008 #16 Skrevet 9. november 2008 Kanskje jeg er stokke dum, men jeg finner det litt vanskelig å søke på EBay etter diverse. Kommer liksom opp så mye annet enn det jeg ønsker å se på! Jeg er også vinterbrud, og ønsker tips og råd om "stash". Kan noen hjelpe meg med evt. linker eller søkeord de vet fungerer? Hva er det du leter etter da? Jo bedre definert søket er, jo bedre blir resultatet også Jeg finner stort det meste jeg leter etter der, men det kommer vel som regel opp en del som er utenfor søket også ja...
Gjest Gjest_Silja_* Skrevet 3. januar 2009 #17 Skrevet 3. januar 2009 Hei! Fant bilder av et vinterbryllup på hjemmesiden hos en av USAs beste bryllupsfotografer. Kanskje du får litt inspirasjon her: http://www.jessicaclaire.net/index.cfm?postID=245 Kjempefint bilder synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå