Gå til innhold

Skal i bursdag

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg ble litt paff da jeg spurte en venninne hva hun ønsker seg i presang når jeg skal komme i selskap. Hun sa at hun ønsket seg peng. Jeg ble litt usikker på hvor mye man egentlig gir, har ikke vært borti at en venninne ønsker seg det før. Hadde vært lettere om det var bror eller søster. Dette er ikke en kjempenær venninne.

Jeg hadde egentlig tenkt å gi henne en fin telys-lampe og et sengetøysett, nå angrer jeg egentlig på at jeg spurte. Blir litt annerledes med penger.

Hvor mye hadde du gitt til en venninne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-300 kr kanskje?

Pleier ikke å gi penger til mine venninner jeg heller..

Gjest Chrizzy
Skrevet
2-300 kr kanskje?

Pleier ikke å gi penger til mine venninner jeg heller..

Kakee, du er bare en utrolig kul profil! :)

Skrevet
Kakee, du er bare en utrolig kul profil! :)

Hehe, tusen takk for det ;)

Skrevet

Jeg gir ikke penger til voksne folk. Punktum.

Drikker hun vin? Hva med å kjøpe en god lagringsvin, evt et par flasker drikkeklar vin? Eller hva med ansiktsmasker og andre selvdiggegreier?

Skrevet

Jeg syns det virker rart å skulle gi voksne mennesker penger til bursdagen. Selv om de ønsker seg det, så syns jeg det blir veldig rart, så jeg ville gitt en gave.

Skrevet

Jeg ville også gitt en gave til en som er voksen men har ts fortalt hvor gamle de eller denne venninnen er?

En flaske vin, et skjerf eller en veske?

Skrevet

Jeg ville også gitt gave, kunne kanskje gitt et gavekort.

Jeg har etter jeg ble voksen kun ønsket meg penger av nær familie, og da type "jeg ønsker meg bidrag til kjøkkenmaskin/komplettering av servise".

Skrevet
Jeg ville også gitt gave, kunne kanskje gitt et gavekort.

Jeg har etter jeg ble voksen kun ønsket meg penger av nær familie, og da type "jeg ønsker meg bidrag til kjøkkenmaskin/komplettering av servise".

Eller som student - penger å bruke på klessalget på HM. :fnise:

Gavekort er forresten ganske genialt til de som har alt. Samboer fikk i sist bursdag gavekort på jaktforretning, slik at han kan legge det i noe han "trenger", og jeg fikk gavekort på XXL sist bursdag, noe som jeg ønsket meg slik at jeg kunne legge det i nye treningssko.

Skrevet

Litt avhengig av hvor godt jeg kjente henne, og hvor gammel hun ble ville jeg gitt mellom 200 og 500 kr.

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke ha latt være å gi penger bare fordi JEG synes det var rart. Ønsker hun seg penger så får hun gjerne det. Men jeg skjønner jo at det ikke er lett å bestemme hvor mye. Hadde nok gått for rundt 300 kroner, tenker jeg.

Eventuelt et gavekort, som andre sier her.

Endret av Emera
Skrevet

Dette er ikke spesielt rettet til trådstarter her, men det har vært mange lignende tråder om folk som ønsker seg penger, og andre folk som ikke ønsker å gi dem det. Det jeg lurer på er, hvorfor spørre hva noen ønsker seg hvis man uansett heller vil gi noe annet? Kan forstå det hvis vedkommende ønsker seg noe giveren ikke har råd til. Men med penger er det jo bare å gi så mye som man synes passer. Hvis noen sier at de ønsker seg tusenlapper blir det kanskje annerledes :)

Skrevet

Jeg har dårlig råd for tida, og kunne hatt god lyst til å ønske meg penger til bursdagen min nå nylig. Men jeg turte ikke si det. :) Men egentlig synes jeg det er litt rart å si at "nei, en sånn gave vil ikke jeg gi, for det er teit". Om man spør hva folk ønsker seg så er det vel litt dårlig gjort å etterpå tenke at ønsket deres ikke var godt nok for deg som gavegiver.

Penger kan være en ok gave til folk som har alt de trenger, men mangler kontanter til å kjøpe dagligdagse ting. Og om man er veldig imot å gi cash kan man jo gi et sånt type gavekort som funker på et helt kjøpesenter, så kan personen selv velge hva pengene skal gå til.

Jeg ville gitt et sted mellom 100 og 200 kroner. Vi er ikke særlig velbeslåtte i min vennegjeng, men dog voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...