Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Små 1-roms leiligheter,eller små 2-roms i Oslo sentrum/vest/ST.Hanshaugen/Bislett: hvor mye husleie er vanlig å ta etter markedet i Oslo? En student har vel ikke råd til å leie for kr 8.000/mnd. Samtidig skal den som eier leiligheten betale lånetpå den i banken hver mnd og det kan fort være 10.000/mnd + fellegjeld/husleie som kan utgjøre 3.000... Det er dyrt å bo! http://www.finn.no/finn/realestate/object?...amp;WT.svl=Link
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Leie for en 1-2 roms liten leilighet i Oslo sentralt kan leies ut for kr 8-10.000 i mnd, kan det ikke? Men studenter har neppe råd til det.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Alle de usolgte boligene kommer snart som utleieboliger, da vil det bli billigere å leie
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Vi leier en 72 kvadrat leilighet med stor balkong og peis øverst i Nydalen/grefsen for 8000 i mnd. Skikkelig luksus, men dog et kvarter med tbane til sentrum.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Vi leier ut en hybelleilighet i huset vårt på ca 28kvm2 og vi tar 5700kr inkl strøm. Den er møblert (kopper og kar, møbler og vaskemaskin), egen inngang, parkering og ny oppusset. Kunne sikkert fått mer - men vi har verdens beste hybelboer! Vi går heller ned i leie for å beholde h*n. Vi bor ca 10 min fra jernbanetorget. Vi ligger nok under de fleste her vi bor.
Gjest LanaLane Skrevet 1. november 2008 #6 Skrevet 1. november 2008 Vi betaler 8000,- i mnd, men siden vi er to så betaler vi faktisk mindre hver enn de vennene vi har som bor i bokollektiv i samme område.
L@dy Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Vi betaler 7000 i mnd inkludert strøm for en 2 roms leilighet på ca 50 kvadrat. Nå har vi bodd her noen år og jeg vet han er fornøyd med oss, så han tenker vel det at det er bedre å ha stabile leieboere, enn å ta en altfor høy pris og så flytter vi fort, eller ender opp med problemer med å betale. Vi var og så på en 3 roms leilighet her for en liten stund siden, og han skulle ha 12 000 for den, en kollega av meg skal etterhvert leie ut en 3 roms om ett års tid og snakker også om 12 000 i mnd. Det hadde ikke jeg betalt, derfor vi bor i vår rimelige lille krypinn enn så lenge, så satser jeg på at vi får kjøpt noe etterhvert også.
Pjukset Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Alle de usolgte boligene kommer snart som utleieboliger, da vil det bli billigere å leie Ikke nødvendigvis. Folk trenger fortsatt bolig, bankene har blitt strenge og det er vanskelig å få lån.
nettvenninnen Skrevet 2. november 2008 #9 Skrevet 2. november 2008 (endret) Nå har ikke jeg greie på normalpriser i området som du refererer til. Men jeg vil tro at det på sikt kan være bedre å ha stabile leieboere som bor lenge enn å spekulere i høyest mulig pris. Personlig ar jeg alltid på utkikk etter billigere leilighet da jeg selv leide på et dyrt sted. Det samme stedet har hatt hele 3 inn og utflyttinger etter at jeg bodde der for åtte måneder siden. Det å basere lånet sitt på leieboere alene kan også være dumt. For ti år siden, da jeg og samboer flyttet ut fra et sted, ble utleier fly forbanna- for hun visste ikke sin arme råd i forhold til det å betale boliglånet sitt. Men akkurat det er strengt tatt ikke leieboerr sitt problem. En annen sak er at hvis en leieboer klarer å finansiere andres lån i sin helhet,så vil leieboeren innse at det kan være billigere å eie enn å leie. et var det som skjedde med meg da jeg hadde mitt aller siste leieforhold. Jeg tok en kjapp utregning og begynte istedet å se etter noe å kjøpe. Så litt sunn fornuft er ikke så dumt når man skal leie ut Endret 2. november 2008 av nettvenninnen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå