Gå til innhold

Hvor høy husleie er vanlig for liten leilighet Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Små 1-roms leiligheter,eller små 2-roms i Oslo sentrum/vest/ST.Hanshaugen/Bislett: hvor mye husleie er vanlig å ta etter markedet i Oslo? En student har vel ikke råd til å leie for kr 8.000/mnd. Samtidig skal den som eier leiligheten betale lånetpå den i banken hver mnd og det kan fort være 10.000/mnd + fellegjeld/husleie som kan utgjøre 3.000...

Det er dyrt å bo!

http://www.finn.no/finn/realestate/object?...amp;WT.svl=Link

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leie for en 1-2 roms liten leilighet i Oslo sentralt kan leies ut for kr 8-10.000 i mnd, kan det ikke?

Men studenter har neppe råd til det.

Skrevet

Alle de usolgte boligene kommer snart som utleieboliger, da vil det bli billigere å leie :)

Skrevet

Vi leier en 72 kvadrat leilighet med stor balkong og peis øverst i Nydalen/grefsen for 8000 i mnd. Skikkelig luksus, men dog et kvarter med tbane til sentrum.

Skrevet

Vi leier ut en hybelleilighet i huset vårt på ca 28kvm2 og vi tar 5700kr inkl strøm. Den er møblert (kopper og kar, møbler og vaskemaskin), egen inngang, parkering og ny oppusset. Kunne sikkert fått mer - men vi har verdens beste hybelboer! Vi går heller ned i leie for å beholde h*n.

Vi bor ca 10 min fra jernbanetorget. Vi ligger nok under de fleste her vi bor.

Gjest LanaLane
Skrevet

Vi betaler 8000,- i mnd, men siden vi er to så betaler vi faktisk mindre hver enn de vennene vi har som bor i bokollektiv i samme område.

Skrevet

Vi betaler 7000 i mnd inkludert strøm for en 2 roms leilighet på ca 50 kvadrat. Nå har vi bodd her noen år og jeg vet han er fornøyd med oss, så han tenker vel det at det er bedre å ha stabile leieboere, enn å ta en altfor høy pris og så flytter vi fort, eller ender opp med problemer med å betale.

Vi var og så på en 3 roms leilighet her for en liten stund siden, og han skulle ha 12 000 for den, en kollega av meg skal etterhvert leie ut en 3 roms om ett års tid og snakker også om 12 000 i mnd. Det hadde ikke jeg betalt, derfor vi bor i vår rimelige lille krypinn enn så lenge, så satser jeg på at vi får kjøpt noe etterhvert også.

Skrevet
Alle de usolgte boligene kommer snart som utleieboliger, da vil det bli billigere å leie :)

Ikke nødvendigvis. Folk trenger fortsatt bolig, bankene har blitt strenge og det er vanskelig å få lån.

Skrevet (endret)

Nå har ikke jeg greie på normalpriser i området som du refererer til. Men jeg vil tro at det på sikt kan være bedre å ha stabile leieboere som bor lenge enn å spekulere i høyest mulig pris. Personlig ar jeg alltid på utkikk etter billigere leilighet da jeg selv leide på et dyrt sted. Det samme stedet har hatt hele 3 inn og utflyttinger etter at jeg bodde der for åtte måneder siden.

Det å basere lånet sitt på leieboere alene kan også være dumt. For ti år siden, da jeg og samboer flyttet ut fra et sted, ble utleier fly forbanna- for hun visste ikke sin arme råd i forhold til det å betale boliglånet sitt. Men akkurat det er strengt tatt ikke leieboerr sitt problem.

En annen sak er at hvis en leieboer klarer å finansiere andres lån i sin helhet,så vil leieboeren innse at det kan være billigere å eie enn å leie. et var det som skjedde med meg da jeg hadde mitt aller siste leieforhold. Jeg tok en kjapp utregning og begynte istedet å se etter noe å kjøpe.

Så litt sunn fornuft er ikke så dumt når man skal leie ut :)

Endret av nettvenninnen
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...