Puma Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har en HP Pavillion dv6500, som har mistet ett par taster. Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe nye? Det er så vanskelig å skrive, uten de tastene...
Kamikatze Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 Som en hurtig nødløsning, kan du jo kjøpe deg et billig USB-tastatur til etpar hundringser. Da kan du bruke det til å avlaste originaltastene med, når du bruker maskina hjemme. Ellers så bør produsenten kunne skaffe ekstra taster, om ikke manikken er for gammel.
r2d290 Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Som en hurtig nødløsning, kan du jo kjøpe deg et billig USB-tastatur til etpar hundringser. Da kan du bruke det til å avlaste originaltastene med, når du bruker maskina hjemme. Ellers så bør produsenten kunne skaffe ekstra taster, om ikke manikken er for gammel. Og det vil jeg si at du har krav på å få gratis (gitt at pc er nyere enn 5 år). Det at knappene faller av, er ikke å regne som en "Forventet slitasjeskade", og med mindre du har gjort noe spesielt for å få av knappene, bør du kunne kreve nye.
Puma Skrevet 1. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2008 Maskina er nesten 1 år gammel, det er min sønn som bruker den. Og han er 15 år, så han driver ikke å peller dem av hvertfall. Den ene tasten falt av, mens jeg satt å skrev på den. Det var "P", så dro "Å" på en tur. Og igår takka pinadø meg "O" for laget også...
Gjest Skrevet 1. november 2008 #5 Skrevet 1. november 2008 Hvordan detter de av? Er det de på toppen eller hele greia? Er det bare de på toppen så kan man jo bare dytte de på igjen. Å miste de er vel litt vanskelig om man sitter stille.
Puma Skrevet 1. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. november 2008 Hvordan detter de av? Er det de på toppen eller hele greia? Er det bare de på toppen så kan man jo bare dytte de på igjen. Å miste de er vel litt vanskelig om man sitter stille. Vi har prøvd å sette dem på igjen, men det er komplett umulig. Jeg har lirka i alle retningene, men de spretter bare av igjen, når man prøver å skrive.
Gjest Skrevet 1. november 2008 #7 Skrevet 1. november 2008 Hvis det bare er toppene som detter av så skal det være mulig å sette på igjen med mindre de er ødelagt i festene. Men de er som oftest kranglete å putte på.
Puma Skrevet 1. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. november 2008 På den ene er "gummiknotten" blitt borte... Jeg har lirka, trua, bønnfalt... Ja, tror nok jeg har prøvd det meste... Jeg er redd sønnen min fikk lært seg noen nye ord også, mens jeg holdt på.
Kamikatze Skrevet 1. november 2008 #9 Skrevet 1. november 2008 Spiser du særlig klissete mat, som sirupsbrødskiver, is med karamellsaus, eller lynlim, ellerno?
jørnsi Skrevet 1. november 2008 #10 Skrevet 1. november 2008 Sliter med samme problemet!! A og "mellomromstasten" er borte. Men jeg vet hvorfor.. Min lille rakker plukket dem av når han var tre. Min maskin er gammel så jeg tviler på at jeg får ny av leverandøren. Tror jeg rett og slett må spandere en ny maskin på meg selv.
Puma Skrevet 1. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. november 2008 Niks, ikke engang lynlim... Vi har spiseforbud ved dataen... Etter at jeg sølte Cola i et gammelt tastatur engang i tida... Hvorfor er det alltid jeg som skal gjøre slike tabber? Trodde det var ungene jeg, som skulle gjøre slikt...:klø:
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #12 Skrevet 1. november 2008 Er ikke noe å spekulere på. Pakk bare sammen PC-en, og ta den med til forhandler. Får du nye knapper, ber du forhandler om å hjelpe deg med å få de på, og hvis den må på reprasjon, ber du om å heller få en ny PC (hvis du ønsker det), siden du tviler på at det kommer til å hjelpe når det alerede har skjedd med tre knapper. Dette kan tyde på svakhet i modellen, og det er ikke noe du skal gå rundt å slite med. Nekter forhandler, blir det å gå videre til forbrukerrådet
Kamikatze Skrevet 1. november 2008 #13 Skrevet 1. november 2008 (endret) Mitt problem er faktisk det motsatte... Jeg fjerner CapsLock-tasten på alle mine tastaturer, og på laptoppen, har jeg boret hull i den, slik at jeg kan trykke på den lille knasten som stikker opp, men slipper å oppleve at jeg har skrevet EI HALVSIDE MED VERSALER, fordi jeg sneia tasten. Pssst! TS!? Her er reservetastatortur Endret 2. november 2008 av Furstina
Furstina Skrevet 2. november 2008 #14 Skrevet 2. november 2008 Tråden er ryddet. /Furstina (moderator)
Puma Skrevet 2. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. november 2008 Kjøpte den på komplett.no, så det er litt vanskelig å levere inn den. Men jeg har skrevet mail til dem nå, så får jeg se hva som skjer.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #16 Skrevet 2. november 2008 Er ikke så mye vanskeligere nei. Du går inn på internettsiden deres og bestiller retur, deretter ringer du komplett og ber om sånn sendelapp som gjør at du slipper å betale porto, og så sender du pakken med det nummeret du har fått på mail når du bestilte retur. Men, hold oss oppdatert på hva de svarer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå