Gå til innhold

Hvor mye penger har du til pålegg og kle?

Anbefalte innlegg

Gjest nissen på loven
Skrevet

Ja, når alle utgifter er betalt?

ALLE utgifter altså.

Hvor mye til Mat klær fritig og slikt?

Pr MND??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er kle?

Hvor mye penger har jeg til pålegg? Jeg spiser ikke brød, og dermed ikke pålegg heller. Men jeg kjøper jo pålegg til mann og barn, men har ikke noe oversikt over hvor mye det koster. Tror ikke det er store summen altså. Noen hundrelapper i måneden kanskje.

Gjest barbrapapa
Skrevet
Hva er kle?

Hvor mye penger har jeg til pålegg? Jeg spiser ikke brød, og dermed ikke pålegg heller. Men jeg kjøper jo pålegg til mann og barn, men har ikke noe oversikt over hvor mye det koster. Tror ikke det er store summen altså. Noen hundrelapper i måneden kanskje.

Kle, er vel klær så vidt meg bekjent, og jeg tror nok hun spør om hvor mye penger du har å rutte med når alle utgifter er betalt.

HI:

Vi er to voksene og to barn, og vi har 11 tusen or mnd til mat, klær, bensin, fritidsaktivitet, ferier, og slikt.

Lever greit vi.

Skrevet

Når huslånet er betalt så sitter vi igjen med 25000 ca. Etter de faste regningene så er vi nede på 13000.

Skrevet

For meg som er stakkars student finnes det lite igjen etter faste utgifter. Hele 1500 har jeg å leve på om jeg kun skulle klart meg på stipend og lån.

Staten må være blinde!

Men siden jeg jobber er jeg så "heldig" at jeg har rundt 4500kr i mnd som skal dekke mat, klær og slikt.

Skrevet

Ok, nå er jeg med. Vi har litt varierende inntekt, men sitter igjen med noe et sted mellom 10 og 15 tusen til mat, klær, dyretilbehør, bensin, medisiner, og evt kino, fest osv.

Gjest virvelvind
Skrevet

Har vel igjen en 6-7000, 8000 hvis jeg har mange vakter på jobb en mnd :) Veldig greit egentlig, jeg har jo bare meg å betale for så :P

Skrevet

ca 5000-6000. Er to voksne, en baby og hund. Skal holde til alt utenom faste utgifter.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Etter å ha betalt boliglån, litt sparing på BSU og faste utgifter, så har vi ca. 16-17000 kr igjen å leve for. Vi er to stykker :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest Glad i reiser
Skrevet
Ikke mye. Vi er to studenter, så vi får ca 12 000,- i mnd (sett bort i fra startstipendet i august og januar), og betaler 7800,- i husleie. Vi bruker omtrent 6000,- på mat hver måned. Det går på en måte ikke opp... :sukk:

6000 kr i måneden på mat, det var da mye? Vi er også to stk og hvis vi er oppe i 4000 så har vi kjøpt MASSE god og dyr mat..

Skrevet

Som stakkarslig student har jeg 0 kr igjen når husleigen er betalt. Men sparepenger og mamma finansierer max 3000 kr på mat hver måned.

Skrevet

Pålegg og "kle", hehe, merkelig overskrift. Litt som å spørre hvor mye har du til såpe og sko, eller pizza og jif. :fnise:

Men hvis poenget er husholdningsutgifter, så bruker jeg vel ca 3000 til det i mnd. Da har jeg 3000 igjen som kan spares eller gå til reiser o.l.

Skrevet

Jeg også syns at 6000 i mnd for to voksne var veldig mye.. I hvertfall når man ikke har råd til det i utgangspunktet..

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg har i snitt faste utgifter på 10500 kr i mnd.

Da har jeg 7000 kroner igjen å kjøpe pålegg og kle for :fnise:

Skrevet

Vi får betalt ned litt ekstra på boliglånet nå så da vil vi vel sitte igjen med 12-13000 kr til å kjøpe pålegg og kle etter at alle regninger/faste utgifter er betalt ;)

Vi handler ikke på Rema, lager all mat fra grunnen, kjøper kvalitet framfor rimelige varer (er litt snobbete når det kommer til mat... :sjenert: ), og likevel så bruker vi sjelden over 4500 kr i måneden på all dagligvare... Men så handler vi kun en gang i uka (+ evt et påfyll av ferskvarer), og da etter liste over hva vi trenger så vi impulshandler ikke så mye. Så 6000 kr er mye, hvertfall om man ikke har råd til det i utgangspunktet.

Skrevet

Det blir fort 6000 i mnd dersom man kjøper mye ekstra.Kjeks, Potetgull, dip og godteri kan utgjøre mye i måneden. Jeg har dessuten hatt en ekstremt dårlig uvane med å kjøpe meg halvliter med brus når jeg er på butikken, en go-morgen her og en go-morgen der og en sjokkomelk her. Dyrt i lengden!

Jeg er veldig spent på hvor mye (lite) vi bruker på mat denne måneden. Vi har droppet snop, handlet etter liste og handlet storhandlene på Rema 1000. Når jeg skal lage fisk eller annen mat som krever at jeg handler på Ica Maxi eller Meny, så handler jeg BARE dette på den butikken, og alt annet på Rema. Er veldig spent på hvor stor gevinst dette vil ha i løpet av en mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...