Gå til innhold

Risengrynsgrøt og spekemat

Gjest Nisseline

Anbefalte innlegg

Gjest Nisseline

Skal ha en førjulskveld med venner og skal servere grøt. Synes det er godt med litt enkel spekemat med flatbrød til - men passer det ved siden av risengrynsgrøt? Vi er ikke så veldig glad i rømmegrøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi pleier alltid å ha spekepølse til risengrynsgrøten, vi. Godt med noe salt til alt det søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det går helt fint å servere spekemat ved siden av risengrynsgrøt. Jeg har aldri smakt det selv, men kjenner mange som sier det er veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med risengryngrøt først, og så spekemat servert rett etterpå. Men mannen er vokst opp med spekematen sammen med grøten. Tradisjonene er nok forskjellige fra ulike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med risengryngrøt først, og så spekemat servert rett etterpå. Men mannen er vokst opp med spekematen sammen med grøten. Tradisjonene er nok forskjellige fra ulike steder.

Det er de nok. Jeg er oppvokst med at vi ikke spiser spekemat på julaften i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de nok. Jeg er oppvokst med at vi ikke spiser spekemat på julaften i det hele tatt.

Dette skal ikke serveres julaften, men en kveld tidlig i desember. :)

Høres ut som dette passer fint sammen, takk for tilbakemeldingene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal ikke serveres julaften, men en kveld tidlig i desember. :)

Høres ut som dette passer fint sammen, takk for tilbakemeldingene! :)

Da misforstod jeg. Uansett så er jeg ikke vant med det sammen, men det høres veldig godt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt normalt med spekemat og risengrynsgrøt der jeg kommer fra, kan ikke tenke meg grøten uten spekematen, det blir rett og slett for søtt. Helst skal man steke spekeskinka og servere den på flattbrød... nam!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...