Glynis Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg skal lage grønnsakssuppe uten å handle inn så mange flere ingredienser enn det jeg har i hus, som er blomkål, brokkoli, gulrot, purre, buljong og røde linser/potet (har ikke bestemt helt) Kålrot er kanskje ikke nødvendig, bare en bonus? Sellerirot gir kanskje litt mer smak? Jeg er litt bortskjemt med at noen pleier å lage store mangetimerssøndagssupper med selvskutt dyr og en million ulike hjemmedyrkede grønnsaker = verdens beste kraft til meg, så jeg vet ikke helt hvor mye jeg trenger i en enkel suppe for å unngå at jeg føler jeg spiser vann med grønnsakssmak.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Du kan nok trenge buljong eller kraft i suppa di, men hvis du freser løk og kanskje hvitløk i smør eller olje, gjerne sammen med timian før du heller på vann og koker grønnsakene, er min erfaring at smaken blir god likevel. Det kan også hjelpe med hermetiske tomater (som du har oppi før vannet) om du synes det er greit med tomatbasert suppe. Sellerirot er også bra å ha i, men løk, gulrot og purre er også bra til kraft. Hvis du har persillestilker og laubærblader kan du ha oppi det også, og ta ut før servering. Og har du friske urter (basilikum, persille, timian eller rosmarin f eks?) kan du hakke og ha i til slutt også, evt sammen med hakket hvitløk og olivenolje.
Glynis Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har buljong, som jeg skrev. Skal bruke alt jeg skrev at jeg har, altså inkludert gulrot og purre. Beklager hvis det kom frem litt uklart. Og jeg kjøper ikke hvitløk, løk, tomater, persille, sellerirot, laubær og friske urter. Tittelen var: færrest mulig ingredienser. Vil vite hvor lite jeg kan slippe unna med uten at det blir en mangelfull suppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå