Minette Skrevet 13. juni 2003 #1 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg vil gjerne dele med dere denne nydelige kaken som jeg plager å lage nå om sommeren. I kveld skal vi sitte ute og nyte den med dessertvin. 1 ss smør 1/2 dl sukker 400 gr blåbær 100 smør 1 dl sukker 2 egg 1 1/2 dl hvetemel 1 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Smør en kakeform med smøret. Strø over sukkeret. Legg i bærene. Rør sukker og smær lyst og luftig. Rør inn ett egg om gangen. Arbeid inn mel, bakepulver og vaniljesukker. Hell deigen i formen. Bruk en slikepott til å jevne ut deigen. Stekes ved 175 grader i ca. 40 min. Skal være litt bløt i midten. Legg en tallerken over formen og vend kaken raskt over på en tallerken. Server lunken med krem. Vel bekomme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kissa Skrevet 13. juni 2003 #2 Del Skrevet 13. juni 2003 Nam! Har skrevet den ut allerede. Tenker jeg bytter ut kremen med vaniljesaus eller is. Er ikke så glad i krem. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2003 #3 Del Skrevet 14. juni 2003 Det blir nok og godt Kissa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 14. juni 2003 #4 Del Skrevet 14. juni 2003 Har skrevet ut oppskriften jeg også :D Gleder meg til å prøve den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 15. juni 2003 #5 Del Skrevet 15. juni 2003 Har en slags villbærblanding i fryseren - kan jeg erstatte blåbærene med de, tro? Har notert meg oppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2003 #6 Del Skrevet 15. juni 2003 Det kan du godt gjøre vet du Men tilpass sukkermengden i tilfelle bærene dine ikke er så søte. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minette Skrevet 15. juni 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 15. juni 2003 glemte å logge meg inn i innlegget over ...men jeg har selv prøvd andre bær, blir godt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå