Malou Skrevet 13. juni 2003 #1 Del Skrevet 13. juni 2003 Hva med steder med merkelig navn eller stedsnavn som betyr noe helt annet på et annet språk? Vel, i Nannestad er det et felt som heter Kneppefeltet. Kneppe er dansk sleng for det mer kjente norske knulle... Skal si sambo ble i godt humør når vi kjørte forbi skiltet. Han ville visst dit... I området der jeg bor finnes både Sengeløse, Benløse og Ølløse. Vet ikke hva som er værst jeg... Også har vi jo gode gamle Hell da... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 13. juni 2003 #2 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg var på fottur en gang, og på kartet over området fant jeg steder som gården Homse, Homsevatnet, Homsedalen og så videre. Og så har vi Fett utenfor Voss da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 13. juni 2003 #3 Del Skrevet 13. juni 2003 ikke mobb kneppefeltet, jeg er oppvokst der jeg da. og der var det så fint atte det så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #4 Del Skrevet 13. juni 2003 Også har vi jo gode gamle Hell da... Jennifer Ja, det er der alle amerikanere lar seg avbilde utenfor godsterminalen "Hell - God's expedition" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 13. juni 2003 #5 Del Skrevet 13. juni 2003 Ja, det helt store er visst når de klarer å få poststemplet postkort både fra Hell og Paradis ( Utenfor Bergen ) Forøvrig må jeg bare nevne Torsken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 13. juni 2003 #6 Del Skrevet 13. juni 2003 Vet om et sted som heter Verdens Ende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 13. juni 2003 #7 Del Skrevet 13. juni 2003 Å er jo et bra stedsnavn, og Bø! Så er det en tunnel utenfor Mo i Rana som heter Pytjohåjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 13. juni 2003 #8 Del Skrevet 13. juni 2003 Vet om et sted som heter Verdens Ende. Omtrent som Lands End i England, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 13. juni 2003 #9 Del Skrevet 13. juni 2003 Rompa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. juni 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 13. juni 2003 ikke mobb kneppefeltet, jeg er oppvokst der jeg da. og der var det så fint atte det så Ikke noe mobbing her i gården nei... Vet om opptil flere dansker som har blitt svært så imponert når de har sett bildet sambo tok av skiltet. Akkurat det at han tok bilde er vel ikke så imponerende i seg selv da men... Forøvrig Vinga, hvor ligger denne Rompa? Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 13. juni 2003 #11 Del Skrevet 13. juni 2003 Da vi kom til Knullwald i Tyskland, holdt vi på å kjøre av veien.........Djizez. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. juni 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 13. juni 2003 Da vi kom til Knullwald i Tyskland' date=' holdt vi på å kjøre av veien.........Djizez. [/quote'] Aha... Das deutse version de Kneppefeltet? Det skal sies at jeg ikke kan et ord tysk hvis noen skulle være i tvil... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 13. juni 2003 #13 Del Skrevet 13. juni 2003 Ja, det er visst en skog som de knepper i !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 13. juni 2003 #14 Del Skrevet 13. juni 2003 Utenfor Narvik er det en liten plass (vet ikke om det er stort nok til å kalles plass, egentlig) som har fått det fengende navnet "Snubba". Og så synes jeg Ballangen er et utrolig knæsj stedsnavn, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 14. juni 2003 #15 Del Skrevet 14. juni 2003 Hva med Tørkopp eller Brødløs....... Lenge leve Østfold! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 14. juni 2003 #16 Del Skrevet 14. juni 2003 Raufoss minner meg om diare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 14. juni 2003 #17 Del Skrevet 14. juni 2003 Verdens Ende ligger på Tjøme det, så det så :D Veldig fint der! Ellers mener jeg å ha hørt om et sted som heter Fitjar og Hell . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 14. juni 2003 #18 Del Skrevet 14. juni 2003 Rompa ligger i Møre og Romsdal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 14. juni 2003 #19 Del Skrevet 14. juni 2003 Fitjar er vel andre delen på Stord. Så har jeg vært i Knappestøperen i Moss, og Egne Hjem her i Oslo. Så har vi jo også Fettsund, da. Og Flaktveit i Åsane, så må jeg ikke glemme Flisfallet der, da. Så mener jeg at Flissæterkoia også er i Åsane. Fløyta ligger vel i Østre Toten? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 14. juni 2003 #20 Del Skrevet 14. juni 2003 Her jeg bor er det ett sted som kalles Fætta...og det er også ett skilt som blir fotografert mye. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå