Gjest zombimamma Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Ungene har nå kledd seg ut og skal gå i nabolaget. De ser skikkelig stygge og skumle ut, hvite i ansiktet, svarte rundt øynene og blod som renner. Håret er bustet til og mammas hårspray er tom. De har kledd seg ut som zombier. Lillesøstra på 5 fikk være med. Spurte hva de skulle gjøre dersom de ikke fikk gotter til noen. Jo, da skulle de true dem med å si at de skulle spise dem. Sukk, skulle ønske jeg var 10 år.
Timeglasset Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Jeg skulle ønske denne tradisjonen fantes når jeg var liten, har aldri vært vanlig å gå julebukk heller der jeg har bodd som barn. Er herlig å se de være så oppspilte, gira og glede seg sånn. Jeg måtte jo bli med mine barn da. Gutten på 6 år kledde seg ut som et monster og jenta på snart 4 kledde seg ut som heks. De var så søte! Laget gresskarfjes til pynt ute har vi også gjort, barna tegna og pappa skår ut.. var stas. Også fikk de avkappede og blodige fingre til middag (pølser med ketshup på tuppen). Vi voksne har også pleid å kle oss ut tidligere å skremt barna som kommer (de har fått godis også da), men ble ikke sånn i år. Endret 31. oktober 2008 av Timeglasset
Rosalie Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg husker selv hvor fantastisk morsomt det var å gå julebukk, så jeg unner ungene dette, selv om jeg gjerne skulle ønske at det var som "i gamle dager", med julebukk i stedet for Halloween. Her kom det ikke noen på døra, sikkert fordi vi bor i blokk. Neste år vurderer vi å lage skummel bod på fortauet, hvor vi er utkledde som heks og trollmann (eller noe), og hvor vi serverer heksebrygg (solbærtoddy), avrevne fingre og kanskje noe annet snacks. Kommer ikke ungene til oss, får vi oppsøke ungene.
Gjest Elfrida Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg tror man må være litt barnslig for å like halloween. Heldigvis er jeg det. Jeg har laget skikkelig gresskarlanterne som står i soveromsvinduet slik at den kan sees fra veien. Kjempeskummel! Her har det vært kanskje 20 barn til sammen og de har fått litt twist og fox. Alle har vært blide, utkledd, og ute for å ha det litt morsomt. Hva så om det er importert fra USA for å selge mer greier. Akkurat som ikke jula og påsken er pumpet opp til det ugjenkjennelige av den samme handelsstanden. Julemarsipan i oktober irriterer meg langt mer.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har laget gresskarlykt og gresskarmuffins idag! Synes det er kjempegoey med alt som kan feires Har ikke vaert saa mange her idag da, synes det er litt synd jeg.
Gjest Tang Lung Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Julebukk er bare tull....i jula får ungene mer enn nok av godis uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå