Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere trenger ikke si at jeg kan skylde på meg selv for jeg har nok...og skylder på meg selv etter at jeg fikk vite alt men jeg fikk ikke vite alt på en og samme tid men gradvis begynte folk å si hvem jeg hadde rotet meg sammen med...

Grunnen til at je skylder på meg selv er at jeg har sterke følelser. Men nå har det tippet så over at jeg ikke vil skrive mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk på de positive tingene ved forholdet. Du vet at det negative veier mye tyngre! Du kommer til å få det mye bedre uten han. Kjenn etter hvordan det føles! Kjenn deg selv vokse. Kjenn lettelsen over de ekstra byrdene du slipper! Fokuser på fordelene ved å være uten han!

Lykke til! Nå begynner livet igjen!

Skrevet

Takker for svaret. Jeg har tenkt det samme men følelsene svinger og nå nekter han å betale resten av de pengene han skylder meg. Andre har bedt meg glemme de pengene og jeg tror jeg skal gjøre det og bare avskrive det. Nå ringte han nettopp og spurte om jeg kunne HAIKE til hytta, jeg sa selvfølgelig nei.

Hvorfor sier han det? Da sa jeg at han kan jo haike hit i stedet men det ville han ikke. Han nevnte ikke pengene han skylder meg men jeg har i prinsippet avskrevet de. Han hadde tatt en øl og var ikke promillefri etter turen til Sverige i går da han handlet og jeg ikke fikk være md, og det var det første argumentet for å ikke kjøre hit. Så snakket vi litt til og da hadde han ikke penger til bensin.

Han driver meg helt på randen noen ganger og det er ofte. Hvorfor kan han ikke bare la være ta kontakt siden han mener jeg passer best inn på psykiatrisk...mens han selv driver med amfetamin og går ut og inn av psykoser.

Vi har bare vært sammen noen måneder og jeg er ikke glad men lettet fordi jeg har oppdaget hvordan han ER i løpet av denne tiden. Dvs hvordan han er når han bruker pulver og det er alltid pulver. Er det ikke pulver er det alkohol eller piller.

Jeg har innsett at dette forholdet er umulig så lenge han bruker pulver. Han blir en helt annen enn den han til vanlig er (var). Det er trist men jeg kan ikke gjøre noe. Han sier han aldri vil kutte ut pepper og da får han bare leve slik han har valgt. Men jeg er jo slik hønemor at jeg mener pepperet har valgt han men han HAR et valg. Psykisk avhengighet er det man får av pepper og ikke de fysiske som på heroin.

Jeg begynner å hate all form for rus til og med vinen jeg liker å kose meg med etter at jeg er blitt sammen med han og nå vet hva medavhengighet er.

Skrevet
Takker for svaret. Jeg har tenkt det samme men følelsene svinger og nå nekter han å betale resten av de pengene han skylder meg. Andre har bedt meg glemme de pengene og jeg tror jeg skal gjøre det og bare avskrive det. Nå ringte han nettopp og spurte om jeg kunne HAIKE til hytta, jeg sa selvfølgelig nei.

Hvorfor sier han det? Da sa jeg at han kan jo haike hit i stedet men det ville han ikke. Han nevnte ikke pengene han skylder meg men jeg har i prinsippet avskrevet de. Han hadde tatt en øl og var ikke promillefri etter turen til Sverige i går da han handlet og jeg ikke fikk være md, og det var det første argumentet for å ikke kjøre hit. Så snakket vi litt til og da hadde han ikke penger til bensin.

Han driver meg helt på randen noen ganger og det er ofte. Hvorfor kan han ikke bare la være ta kontakt siden han mener jeg passer best inn på psykiatrisk...mens han selv driver med amfetamin og går ut og inn av psykoser.

Vi har bare vært sammen noen måneder og jeg er ikke glad men lettet fordi jeg har oppdaget hvordan han ER i løpet av denne tiden. Dvs hvordan han er når han bruker pulver og det er alltid pulver. Er det ikke pulver er det alkohol eller piller.

Jeg har innsett at dette forholdet er umulig så lenge han bruker pulver. Han blir en helt annen enn den han til vanlig er (var). Det er trist men jeg kan ikke gjøre noe. Han sier han aldri vil kutte ut pepper og da får han bare leve slik han har valgt. Men jeg er jo slik hønemor at jeg mener pepperet har valgt han men han HAR et valg. Psykisk avhengighet er det man får av pepper og ikke de fysiske som på heroin.

Jeg begynner å hate all form for rus til og med vinen jeg liker å kose meg med etter at jeg er blitt sammen med han og nå vet hva medavhengighet er.

Har tre ord til deg:

KOM DEG VEKK

Gjest TittTitt
Skrevet
Har tre ord til deg:

KOM DEG VEKK

Enig. Blir du ikke lei snart?

Skrevet

Ja, stikk bort fra ham, flytt inn til en venninne, bytt nummer eller liknende dersom du er redd. Han har ingen respekt for deg, og det har ikke du for deg selv heller, med mindre du kommer deg bort! Dersom du finner deg i hvordan han behandler deg, som er rett og slett som en dritt, så vil han bare fortsette med det!

Skal gi deg et lite tips, sett fra et psykologisk standpunkt. Det er ikke mulig å forandre personlighet, og når en er full/ruset osv, kan man ikke skylde på at man ikke var seg selv. Det er bare de trekkene du allerede har, som blir fortsterket når du feks drikker. Det er ikke slik at med en gang du drikker, så blir du en annen person. Nei, du blir bare "mer" av det du allerede har i deg.

Så du skal ikke lengre unnskylde ham, fordi han ikke var edru. Det er bare et sykt, skandinavisk fenomen som har oppstått opp gjennom årene, at det er OK å unnskylde seg for at en har drukket/ruset seg.

Kom deg bort, og lykke til!

Skrevet (endret)

Hvorfor ville han ha deg til hytta da? For å bli kjørt hjem? Det er vel ikke ditt problem om han ikke har sjåfør eller penger til "bensin"?

Nei, dropp han. Drit i han. Om han så må bo på hytta resten av livet fordi han ikke kommer seg hjem, så får det være hans problem.

Pengene han skylder deg? Dropp de! Se på det som en investering i livet ditt! Kanskje han ser på restgjelden som en måte på å holde på deg?

Si til han: "Jeg ettergir gjelden din. Jeg gjør det ikke for din skyld, men fordi jeg ikke gidder å ha noe som helst med deg å gjøre noensinne mer! Og nei, du får aldri mer "låne" penger!"

Endret av Jade
Skrevet

Enig med Jade her.

Du burde prøve å kutte kontakten med ham. Jeg vet det er vanskelig, men du piner deg selv ved fortsatt ha denne kontakten. Si at du ikke ønsker å ha kontakt så lenge han ruser seg.

Lag noe planer enten alene eller sammen med venninner for de nærmeste dagene. Slik holder du deg opptatt og da har du mindre tid til å tenke på ham.

Skrevet
Hvorfor ville han ha deg til hytta da? For å bli kjørt hjem? Det er vel ikke ditt problem om han ikke har sjåfør eller penger til "bensin"?

Nei, dropp han. Drit i han. Om han så må bo på hytta resten av livet fordi han ikke kommer seg hjem, så får det være hans problem.

Pengene han skylder deg? Dropp de! Se på det som en investering i livet ditt! Kanskje han ser på restgjelden som en måte på å holde på deg?

Si til han: "Jeg ettergir gjelden din. Jeg gjør det ikke for din skyld, men fordi jeg ikke gidder å ha noe som helst med deg å gjøre noensinne mer! Og nei, du får aldri mer "låne" penger!"

Jeg vet ikke hvorfor han ville ha meg til å haike til hytta i dag. Jeg har ikke bil så jeg kan umulig kjøre han noen steder. Jeg har droppet tanken på de pengene han skylder meg. Men jeg har ikke sendt noen melding der jeg har skrevet Jeg ettergir gjelden din osv. Jeg har valgt å ikke skrive noen melding eller ringe han i stedet. Taushet er jo gull osv... så får han bare smake sin egen medisin. Jeg hørte jo ingenting fra han da han mandag spurte om jeg kunne lage middag og før torsdag da han ringte. Så hvorfor skal jeg ringe han eller tekste...

Til svaret angående alkohol og ansvarfraskrivelse er jeg enig, men han går på noe som er mye verre enn alkohol. Nemlig amfetamin. Jeg har googlet og jeg vet at han også har gått på metaamfetamin. Dette gjør at personen kan bli helt blåst i hodet. Om det er en evigvarende tilstand vet jeg ikke om personen slutter og blir nykter igjen.

Men jeg tror han spurte meg om jeg kunne haike dit var bare for å terrorisere meg. Han vet hvor skeptisk jeg er til å haike og det er snakk om mange mil på øde veier. Jeg vet jo ikke engang om han ER på hytta dvs om jeg hadde bil og hadde kjørt dit, men det frister ikke å dra dit etter alt som har skjedd.

Når han har vært hos meg har det vært mindre problemer og han har sagt til sine ruskollegaer at han er her men noen ganger har han bare dratt selv om vi har lagt planer for kvelden og jeg er blitt sittende som en veggpryd igjen.

Jeg venter nesten at straks han er promillefri så ringer det på døra her men jeg vet ikke om jeg vil lukke opp. Lukker jeg opp fremstår jeg jo som svak og som en han bare komme og gå til som han vil og i tillegg er jeg redd hans temperament. Han har angrepet meg fysisk, kastet meg i veggen og nå virker han som en tikkende bombe.

Skrevet

Helt enkelt. Det er en kjennsgjerning at det er lurt å skaffe seg et større problem. Stiller meg til rådighet å utnytte deg jeg :jepp:

Gjest TittTitt
Skrevet

TS; Jeg lurer på når du begynner å bli lei av å skrive disse innleggene? Du har jo skrevet sider opp og sider ned om dette her.. Det jeg har lest, der har du fått plenty av tips og råd om hva du BØR gjøre. Jeg tenker at enten LIKER du denne situasjonen, og liker å skrive så mye om det her, ellers så kommer du deg vekk. End of story!

Er kansje litt hard, men les heller gjennom alt du har skrevet, og alt det vi andre har svart..

Skrevet

Face the reality: Han bruker stoff! Vil du virkelig bruke livet ditt med en som rører slike ting?

Glem han bare. Gi blaffen i han, reis bort en stund om du må, for å komme deg vekk fra han i tilfelle du ikke klarer det. Han er ikke verdt lommerusket ditt engang.

Skrevet
TS; Jeg lurer på når du begynner å bli lei av å skrive disse innleggene? Du har jo skrevet sider opp og sider ned om dette her.. Det jeg har lest, der har du fått plenty av tips og råd om hva du BØR gjøre. Jeg tenker at enten LIKER du denne situasjonen, og liker å skrive så mye om det her, ellers så kommer du deg vekk. End of story!

Er kansje litt hard, men les heller gjennom alt du har skrevet, og alt det vi andre har svart..

Men dere trenger jo ikke lese det jeg skriver? Selv om jeg skriver her i stedet for å plage andre jeg kjenner med det vedvarende temaet så kjenner ingen av dere meg og jeg ser ikke hvilket behov dere har for å svare da siden jeg vet at det dere har skrevet er fornuftig mens jeg er styrt av følelser og hans egotripp som får meg forvirret. Samtidig takker jeg for svarene fra alle som har giddet svare fornuftig og jeg vet jo at dere har rett. Dette har blitt en frustrasjonstråd men dere trenger jo ikke lese mer siden det ikke er noe nytt bortsett fra at jeg fortsatt sliter?

Og til deg gjest som ber meg ut eller hva du skrev. He he, det er jo lørdag og jeg vet at det er ekstra mange troll på kg da.

Gjest TittTitt
Skrevet

Men hvorfor lager du mange tråder om samme emne? Du skriver jo om følelsene dine og frustrasjonene dine i dagboken din? Du vet jo selv svaret på det du lurer på. Du vet selv hva du må gjøre. For det skriver du her inne til oss, og deg selv. Er ofte vanskelig å se ting du selv skriver. Men vis du feks leser over dagboken din, så finner jo du svaret du er ute etter ganske sjapt.

Hadde vært mye verre vis du ikke selv så situasjonen. Vi prøver bare å gi deg et dytt liksom, er kun du som må ta stegene :)

Skrevet

Dersom du VET at han digger å terrorisere deg; hvorfor gidde å bruke mer tid på han?

Det med at han vet at du hater og haile og derfor ber deg gjøre det, sier jo litt......

Det er nesten så jeg lurer på om det står stemplet "Gjør HVA du vil med meg - uten konsekvenser" i pannen på noen kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...