Gå til innhold

Hvorfor perler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er personlig veldig lite glad i perler. Synes det blir litt dominerende og gammelmodig... (Men det er MIN smak altså..)

Jeg kommer nok til å ha diamanter og kanskje hvitt gull.

Hva mener dere? Hva skal dere ha?

Skrevet

Glemte å legge til:

Perler er forresten symbolet på tårer!! Og det vil ikke jeg ha i mitt ekteskap icon_smile.gif

(Er ikke så overtroisk som det høres ut...)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg synes perler er klassisk, enkelt og nydelig. Men selv bruker jeg diamanter i hvitt gull, da det kler meg bedre. Men skal ikke ha så mye da, kun ring og øredobber (og enkel tiara med stener).12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor perler?

Hvorfor ikke? Det er vel smak og behag det.

B.

Skrevet

Jeg kommer til å bruke perler fordi jeg synes det er kjempefint.

Perler symboliserer også evig kjærlighet, så er man er opptatt av symbolikk ser jeg ingen grunn til å droppe perler på den store dagen icon_smile.gif12

Skrevet

Jeg har masse perler på kjolen min derfor passer det best med perlssmykker til..

Skrevet

Jeg har samme grunn som Viwi, masse perler på kjolen icon_smile.gif

Skrevet

Hei!

Jeg liker heller ikke perler så godt, men det viktigste er at jeg ikke passer perler.. Jeg skal ha diamant som mitt smykketilbehør den dagen. Det passer selvfølgelig best da det er "diamant-juggel" på kjolen min.12

Gjest KristinK
Skrevet

Jeg synes perler er kjempefint og stilrent jeg. Jeg har nok samme forhold til andre smykker som dere har til perler, jeg synes ikke det er så flott. Eller, flott kan det virkelig være...men til en hvit brudekjole synes jeg definitivt perler er det aller fineste. Derfor har jeg også valgt helt enkle perlesmykker. Men dette er jo smak og behag. Man må jo ha smykker som kler en selv også!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel smak og behag egentlig. Jeg elsker perler og skal bruke de perlene som mine besteforeldre gav meg til 25 års dagen min i fjor. Så skal jeg ha noen små perler i ørene.

12

Skrevet

Jeg synes også perler er kjemppe flotte! Skal ha perlekjede som er lånt av svigermor + enkle småperler som øredobber. Enkelt men stilig! Har også noe perler i tiaraen og hanskene men ikke kjolen.12

Skrevet

Hei. Jeg syns det er veldig fint med perler, men du må jo like det og det må passe til kjolen. Rund halsringing må ha rundt smykke, v-ringning bør ha smykke med anheng/dråpe. Smykker som ligger inntil halsen, slik som de som har 2 og 3 rader passer til begge.

En liten veske med perler på er også flott til, slik at tilbehøret tar igjen perlene. Det går også an å lime perler på skoene.

Norsk web-butikk: http://www.bryllupsweb.no

Her får du bl.a. kjøpt både perlesmykker og andre smykker og masse vesker.

Lykke til.

1212[ Dette Innlegg er endret av: ingrid den 2002-04-15 21:37 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Den brud som bærer perler, følger en av verdens eldste tradisjoner. Det eldste perlekjedet som er funnet, er rundt regnet 4300 år gammelt. Ifølge hinduistisk mytologi var det guden Krishna som oppdaget perlene og ga en av dem til datteren Panda på bryllupsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...