Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Hva gir du/dere av godteri til halloween utkledde som ringer på døra?
The Kitten Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Hva gir du/dere av godteri til halloween utkledde som ringer på døra? Vi har glemt å kjøpe inn noe da, eller glemt er vel feil ord. Vi har ikke prioritert det, men vi ville gitt det samme som man gir på nyttårsaften. Dvs. små sjokolader, smuredrops, en kjærlighet på pinne, etc.
Gjest NiChia Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Ingenting. Jeg går på butikken og kjøper når jeg vil ha godteri, ikke rundt til alle hus i nabolaget og tigger. Synes forsåvidt at alle andre kan gjøre det også.
The Kitten Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Ingenting. Jeg går på butikken og kjøper når jeg vil ha godteri, ikke rundt til alle hus i nabolaget og tigger. Synes forsåvidt at alle andre kan gjøre det også. Tenker du det samme om de som går julebukk/nyttårsbukk også? Jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg er bare nysgjerrig.
Gjest NiChia Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Tenker du det samme om de som går julebukk/nyttårsbukk også? Jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg er bare nysgjerrig. Nei, det gjør jeg ikke.
mia83 Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har kjøpt inn noen Kinder-sjokolader.. 6 stk i pakken for 20 kr.
Mamma1 Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Halloweengodteri fra Nille. Syns det er koselig med Halloween jeg da..
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #8 Skrevet 31. oktober 2008 Hvis jeg mot formodning åpner døra, så har jeg satt en boks med Marianne Drops i gangen. Så får de ett drops hver.
Gjest Løve66 Skrevet 31. oktober 2008 #9 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er i utg.pkt. temmelig negativ til hele Halloween-greia og synes det er noe stort tull, men skal ikke dra i gang den debatten her. Jeg har ikke lyst til å skuffe småunger som kommer på døra (og ikke vet bedre stakkar) så jeg har kjøpt inn noen småsjokolader og små mambapakker (karameller) så får de en av hver. Kommer det store unger/ungdom har jeg mest lyst til å fortelle dem at de burde bruke fredagskvelden til noe annet, men som den "greie" naboen jeg er blir det nok sjokolade og mamba på dem og! Hvis de kommer mens jeg er hjemme da! Må bare fortelle hva eldstesønnen min gjorde et år; vi visste at det kom til å komme en gjeng på døra så han kledde seg ut som dem - inkl. en eller annen fæl maske foran ansiktet - og åpnet døra med et vræl og skremte nesten vettet av dem..... He-he, gikk fint da - de bare lo etterpå, men jeg glemmer ikke synet av de forskrekkede pjuskene på utsiden. (hmm.... kanskje jeg skulle finne fram den masken igjen i kveld.... )
Gjest Tigress Skrevet 31. oktober 2008 #10 Skrevet 31. oktober 2008 Hva gir du/dere av godteri til halloween utkledde som ringer på døra? Ei bøtte med kjeft.
Gjest Gitte Skrevet 31. oktober 2008 #12 Skrevet 31. oktober 2008 Ingen verdens ting. Hvis de kommer tilbake som julebukker i romjula skal de få. (godteri altså )
Pauline Skrevet 31. oktober 2008 #13 Skrevet 31. oktober 2008 Er vel ikke vits i å være sur og vrang. Kjøp noe småtteri og snakk hyggelig med barna. Selv har jeg kjøpt inn en bråte med kjærlighet på pinne. Når ungene kommer, snakker jeg med dem, komenterer antrekket osv. Det koster da så lite. I utgangspunktet er jeg jo ikke "for" halloween, men de kommer jo og har gledet seg lenge til dette.
Gjest Gjest_maura_* Skrevet 31. oktober 2008 #14 Skrevet 31. oktober 2008 Er vel ikke vits i å være sur og vrang. Kjøp noe småtteri og snakk hyggelig med barna. Selv har jeg kjøpt inn en bråte med kjærlighet på pinne. Når ungene kommer, snakker jeg med dem, komenterer antrekket osv. Det koster da så lite. I utgangspunktet er jeg jo ikke "for" halloween, men de kommer jo og har gledet seg lenge til dette. Er så enig i dette. Det er jo ikke ungene sin feil at noen plutselig bestemte seg for å innføre denne tradisjonen til Norge, hvorfor skal da voksne mennesker være ekle mot dem? Jeg kjøpte inn noen poser med karameller som jeg delte ut til de som ringte på.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #15 Skrevet 31. oktober 2008 Nå leste jeg nettopp på et annet forum at noen barn ba om penger, så da slipper dere å kjøpe inn noe neste år. Ha lommeboka klar.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #16 Skrevet 1. november 2008 Nå leste jeg nettopp på et annet forum at noen barn ba om penger, så da slipper dere å kjøpe inn noe neste år. Ha lommeboka klar.
momo Skrevet 1. november 2008 #17 Skrevet 1. november 2008 Her fikk de halloween godteri fra nille, sjokolade og kjærligheter.
Gjest Løve66 Skrevet 1. november 2008 #18 Skrevet 1. november 2008 Nå leste jeg nettopp på et annet forum at noen barn ba om penger, så da slipper dere å kjøpe inn noe neste år. Ha lommeboka klar. Det blir i hvert fall ikke aktuelt!! Jeg er som nevnt tidligere i tråden lite tilhenger av dette halloween-greiene, men kjøper likevel inn godter i fall noen kommer. I går kom det i tre omganger på min dør; først tre stk, deretter tre nye og til slutt to stk. Alle sammen var relativt små, søte unger som var rimelig "forsiktige" og selv om jeg synes det er noe stort tull at ungene skal gå rundt på tiggerferd i nabolaget smiler jeg og gir dem godteri. Likevel - de to siste hadde hver sin bærepose og disse posene var så godt som stappfulle. Jeg må si jeg fikk litt ekstra vond smak i munnen da jeg så dette. Kunne heller ikke la være å kommentere at "oj - her var det mye godteri, nå tror jeg jammen dere har til ut året og vel så det".... før jeg ga dem det jeg hadde! (også kom det ikke flere så da spiste jeg opp resten av sjokoladen selv!! ha-ha)
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #19 Skrevet 1. november 2008 Det kommer ingen her vi bor (innerst i en gårdsvei), men om jeg flytter skal de neste år få: Gresskarpai og en real støkk når jeg åpner døra utkledd som noe veldig skummelt
The Kitten Skrevet 1. november 2008 #20 Skrevet 1. november 2008 (endret) Nå leste jeg nettopp på et annet forum at noen barn ba om penger, så da slipper dere å kjøpe inn noe neste år. Ha lommeboka klar. Endret 1. november 2008 av The Kitten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå