Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har veldig lyst å ta en 3d ultralyd! Har sett bilder fra det, og det virker jo veldig spennende!! Er det noen her som har prøvd dette? Hvilken uke er det "best" å gjøre det? Jeg er kun i uke 20 nå (var på normal UL forrige uke, men har lyst å se mer!), og tror jeg kun kommer til å gjøre det én gang gjennom svangerskapet, så når er det best, før eller etter uke 30 f.eks?

Og var det verdt det? Så dere så og si hvordan babyen så ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket akkurat med jordmor, så da svarer jeg på det ene spørsmålet jeg hadde; Beste tidspunkt å ta 3d-kontroll er i uke 26-28.

Skrevet

Jeg synes ikke 3D var noe spektakulært. Kommer ikke til å gjøre det om igjen denne gangen.

Skrevet

Ungen vår var kamerasky og holdt hånda over ansiktet alle tre gangene vi prøvde oss, så vi fikk ikke så mye utav det :fnise:

Skrevet

Vi fikk noen 3d-bilder på den vanlige ultralyden i uke 18, kanskje ekstra morsomt for de kommende beste-og oldeforeldre? Lett å se at det er en baby iallfall. Hadde nok ikke betalt for å ta det ellers.

Skrevet

Vi fikk knallbra bilder og kjenner godt igjen jenta mi faktisk :) Kommer garantert til å gjøre det neste gang også. Redd for å bli skuffet da, det var sjeldent man fikk så klare fine bilder som vi fikk.

Skrevet (endret)

Vi fikk også 3D bilder på den ordinære ultralyden i uke 18. Jordmor var veldig fornøyd med bildene og det var vi og. Kunne faktisk se at lillegutt lignet på storebror og storesøster, noe som viste seg å stemme veldig bra da han ble født :)

Endret av Henkama
Gjest Kanelia
Skrevet

Kan absolutt anbefale 3D ultralyd. Kommer til å gjøre det igjen dersom jeg skal ha flere barn. Jeg var på Majorstuaklinikken og der anbefaler de at 3D UL'en tas mellom uke 24 og 34.

Skrevet

jeg tok i uke 28 og uke 30 (mener jeg), og bildene ble best i uke 30. Men det kan også ha noe med hvor vi var; første gangen var på Majorstuaklinikken, andre gangen på Ultralydklinikken i Sandvika.

Det var morsomt, men jeg kan ikke si jeg kjenner ham igjen. Første gangen ble det veldig dårlige bilder; morkaka lå foran, og han lå med ansiktet opp i den.

Så forbered deg på at den KAN bli dårlige bilder også...

Skrevet
Ungen vår var kamerasky og holdt hånda over ansiktet alle tre gangene vi prøvde oss, så vi fikk ikke så mye utav det :fnise:

Samme her, vi prøvde 2 ganger, men Sebastian gjemte seg begge gangene. Så da vi fikk tilbud om et tredje forsøk takket vi nei. Like greit, for han ble nå født bare et par uker etterpå, hehe.. Men bortkasta penger for vår del iallfall. Kommer ikke til å gjøre det igjen hvis jeg blir gravid igjen.

Skrevet

Var på 3d i uke 25, ble veldig fine bilder :)

Kunne virkelig se at han lignet på storesøster, noe han også gjorde da han ble født :)

Skrevet

Vi fikk faktisk et 3D-bilde på sykehuset på kontroll i uke 37 :) Bad ikke om det, men fikk for moro skyld. Hadde ikke giddet å betalt for det, men litt artig å se. Han likner på seg selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...