SkumGummi Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er lærling og skulle tatt fagprøve september 2009. Min mann er student og er ferdig med skolen juni 2009. Nå venter vi barn i slutten av juni og er veldig usikre på hva vi skal gjøre for at det skal gå best mulig økonomisk!? Noen i samme situasjon eller noen andre her som kan gi oss noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er lærling og skulle tatt fagprøve september 2009. Min mann er student og er ferdig med skolen juni 2009. Nå venter vi barn i slutten av juni og er veldig usikre på hva vi skal gjøre for at det skal gå best mulig økonomisk!? Noen i samme situasjon eller noen andre her som kan gi oss noen tips? For all del ikke slutt å studere og jobbe. Og for all del ikke bli ferdig med lærlingetiden før barnet blir født, med mindre du har en jobb. Det verste som kan skje er å være mellom to stoler. Da får du ingenting. ideelt bør mor ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før barnet blir født. Spiller mindre rolle hva far gjør. sjekk hvordan lærlingejobb betrektes mht rettigheter? Lånekassen opgjør studielån til stipend i permisjonstiden, men om lærlinger har støtte fra lånekassen kommer vel an på hvilken lønn man har. Hvis du lever av lønn som lærling, har du/dere samme rettigheter som andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå