Pusemor Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Katten min, en sterilisert puse damen, meget bestemt og sint mot andre, klarte å være ute i natt. Det er en katt som tror han hører til her og prøver å få innpass hos oss. Det er en kastrert hannkatt som bor lengre borti veien her. I natt var de på trappa her begge to, fikk ikke inn min. Tok henne inn ved 5 tiden på morgenen, da var hun veldig kosete og blid og fornøyd med halen i været. Senere på morgenen, har hun tydelig vondt i halen sin, mjauer når jeg tar på den og holder den rett ned. Jeg finner ingen sår og ingen bitt på halen eller haleroten. Ingen sår ellers på kroppen heller. Hun spiser og maler og er i form. Leer også på halen sin ,men den henger helst rett ned. Kan hun ha forstuet halen eller har hun bare blitt kløpet. Iom at jeg ikke finner noen sår....så trenger hun vel ikke antibiotika? Noen tips?
Pusemor Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2008 Ba meg se det an, siden det ikke er noen sår åpninger. Kanskje forstuet den.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Er du sikker på at det ikke er noen sår? Om katter har sloss hender det at såret bare er som en prikk, men det kan være dypt likevel, da det er tenner eller klør som har laget såret. Så det kan sikkert skade muskler, eller gå betennelse i det. Men det er nok ok å se det an litt.
Kyllingwok Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Lurt å se det an litt ja, men kan være sår fordet og bli betennelse selvom du ikke ser såret, det har skjedd med pusen min mange ganger. Men det merker du jo, hvis pus ikke ser ut til å få det bedre de nærmeste dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå