Gå til innhold

Vaske vinduer!

Gjest håpløs husmor

Anbefalte innlegg

Gjest håpløs husmor
Skrevet

Hvordan vasker dere vinduer på lettest og mest effektiv måte?

Jeg sliter, og har alltid slitt med å vaske vinduer! såpen renner, masse skjolder og skitt som ikke vil bort.

hjelp meg please, nå er jeg lei :sukk:

Skrevet

Jeg bruker Jif, sprayer og tørker av såpen med klut 2 ganger, så bruker jeg masse vann for å få all såpen vekk fra vinduet, tilslutt gnir jeg med et håndkle, da blir vinduet helt blankt, og det er gjort på et blunk :)

Skrevet

Jeg bruker nylonvask i varmt vann og påfører vinduene vannet med nylonvasken med en sauseskinnsklut og så bruker jeg en nal for å ta bort vannet og en klut til å tørke vinduskarmene. Da blir det så rent og pent atte. :jepp:

Skrevet

Kjøp Jif systemet til vindusvask, helt genial oppfinnelse og skinnende rene vinduer.

Skrevet

Jeg bruker jif vindusvask, vasker med klut og drar av vannet med en nal. Tørker over med en tørr klut på kanten for å få vekk "stripene"

Skrevet

Heia,sjønner godt du sliter,jeg har prøvd ut ALT og står og vrir og vrenger meg for å se at det er PERFEKT!men neida så fort sola titter inn så er det noen greler på de.Kan du tenke deg noe så ufordraglig,orker ikke sånt!Så det jeg er mest fornøyd med,men ikke nok på langt nær er microklut til vindu, med kun vann.god og blut først så vrir jeg den det jeg kan, å går over,da får jeg minst greler.Kjøper dyr klut og bytter ofte til ny..Selv om jeg bruker dyr nal så ser du det også syntes jeg når sola står på men jeg er vel for pirkete,he he.

Skrevet

Jeg bruker vann med litt zalo og litt salmiakk. Tørker av med avispapir, synes det fungerer best!

Jeg har smårutete vindu, så nal funker ikke for meg, men bruker det av og til på hytta, men synes det blir "striper" der det er store glassflater, så jeg går etter med avispapir der også.

Skrevet (endret)

På utsiden: Jifspray og hageslangen.

På innsiden: salmiakkvann og microfiberklut, tørker av med tørr fille/håndkle etterpå.

Endret av Spiss
Skrevet

Og jeg bruker bare vann, microfiberklut og nal. Får aldri sjolder pga null såpe som kan lage sjolder :-)

Skrevet
Og jeg bruker bare vann, microfiberklut og nal. Får aldri sjolder pga null såpe som kan lage sjolder :-)

Ja.men har du kikka når sola står på for akkurat det har jeg au prøvd med en dyr god nal,men neida da ser jeg striper fra nalen,blir gal ha ha.

Skrevet

Jeg bruker Jordan micofiberklut (men det med kluten har sikkert ingenting å si) for vinduer, zalo og avisapir. Bare vask som vanlig og tørk over med sammenkrøllet avispapir. Det går ganske mye papir, så sørg for å ha nok. Gni hardt til det er blankt og fint. Armene får seg også en trim i samme slengen!

Skrevet
Ja.men har du kikka når sola står på for akkurat det har jeg au prøvd med en dyr god nal,men neida da ser jeg striper fra nalen,blir gal ha ha.

De første gangene man vasker uten såpe vil man kanskje få sjolder pga at det er rester av såpe på vinduene fra sist man vasket.

Helt seriøst, mine vinduer har ikke sjolder, uansett hvordan vinkel eller hvilket lys du ser i :-)

Skrevet

Kan ligge igjen såperester, fra tidligere. Tror man må vaske vinduene noen ganger med microfiber, før man er sikker på at det ikke ligger igjen såperester.

Skrevet

ok skal se igjen neste gang,vasker de en gang i mnd her de blir jo så fort skittene.Og ikke minst inne,det er nesten det værste om folk har skittene vinduer inne,he he.

Annonse
Gjest Løve66
Skrevet (endret)

Jeg bruker miljøklut (microfiber) oppvridd i vann til å vaske med (bretter kluten slik at jeg hele tiden kan vaske med en "ren" del av kluten) og tørker over med vindusklut (også microfiber, men vindusvarianten) til slutt. Begge typer kluter fra Eidsvoll miljøprodukter, men jeg tror de man får kjøpt i vanlige buikker er like bra. Superenkelt og null skjolder.

Endret av Løve66
Skrevet

Kjempenyttig tråd for meg. Skal garantert forsøke å kutte ut såpa!

Gjest Gjest_Bambi_*
Skrevet

Vaske vinduer???? Legger igjen lapp til hun som vasker at i dag vil jeg ha vinduene vasket.. Kjempedeilig, billig og det er ingenting som synes når sola skinner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...