Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #1 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg var nettopp og kjøpte mineralpudder i en hudpleiesalong - fikk hjelp til valg av farge og valgte medium beige. Nå som jeg har sett mer på fargen lurer jeg på om den er for mørk for meg. Jeg er brunette med grønn/blå øyne, og er nokså blek nå. Føler meg litt gul i huden med sminken på, og d er ikke fint! Lurer på om fairy light hadde vært bedre jeg.. Noen som har inspill? Bruker noen enten fairly light eller medium beige, og hva slags hudtone har dere? Håper noen kan hjelpe meg..
Gjest Deception Skrevet 31. oktober 2008 #2 Skrevet 31. oktober 2008 Fairly Light og Medium Beige er begge nøytrale i fargetonene, og du kan muligens bruke MB om sommeren og FL om vinteren. Ellers har du også Fair, som er kald i tonen, og Light som er varm/gultonet, og begge disse er like lyse som Fairly Light. Jeg ville heller valgt en lysere foundation, og brukt solpudder over i stedet for å bruke for mørk foundation.
Gjest ts Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Ja, er sånn jeg har tenkt også! Da tror jeg faktisk at jeg skal dra og bytte jeg, til fairy light. Skal jo liksom ikke få farge i ansiktet av foundationen.. Takk for inspillet, da ble jeg litt mer sikker på d jeg har tenkt selv..
Gjest Deception Skrevet 31. oktober 2008 #4 Skrevet 31. oktober 2008 Hudpleierne foreslår av og til merkelige ting. Jeg er selv en typisk medium beige, men det hindret ikke to hudpleiere i å foreslå at jeg burde prøve Tan? Den er så mørk som solpudder, men da sa de bare at jeg skulle bruke veldig lite. Uff.
Grønt blad Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Fairly Light og Medium Beige er begge nøytrale i fargetonene, og du kan muligens bruke MB om sommeren og FL om vinteren. Ellers har du også Fair, som er kald i tonen, og Light som er varm/gultonet, og begge disse er like lyse som Fairly Light. Jeg ville heller valgt en lysere foundation, og brukt solpudder over i stedet for å bruke for mørk foundation. Litt OT, men er Fairly Light den lyseste fargen? Jeg bruker FL nå, men den kommer til å være for mørk om en liten stund. Er hverken Fair eller Light lysere?
Gjest Deception Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Litt OT, men er Fairly Light den lyseste fargen? Jeg bruker FL nå, men den kommer til å være for mørk om en liten stund. Er hverken Fair eller Light lysere? Jeg tror at de er akkurat like lyse, men ofte forandrer jo hudtonen seg med årstiden, også. Jeg er gulere når jeg er brun enn jeg er ellers. Du finner forresten et fornuftig fargekart inne på Bare Escentuals sine sider. Fair er visstnok den lyseste kalde, Light den lyseste varme, og Fairly Light en miks av de to BE har et temmelig begrenset fargeutvalg hvis man sammenlikner med enkelte andre merker. Meow har vel noe sånt som 60-70 ulike farger, tror jeg, og Everyday Minerals har også veldig mange. Endret 31. oktober 2008 av Deception
Grønt blad Skrevet 31. oktober 2008 #7 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg tror at de er akkurat like lyse, men ofte forandrer jo hudtonen seg med årstiden, også. Jeg er gulere når jeg er brun enn jeg er ellers. Du finner forresten et fornuftig fargekart inne på Bare Escentuals sine sider. Fair er visstnok den lyseste kalde, Light den lyseste varme, og Fairly Light en miks av de to BE har et temmelig begrenset fargeutvalg hvis man sammenlikner med enkelte andre merker. Meow har vel noe sånt som 60-70 ulike farger, tror jeg, og Everyday Minerals har også veldig mange. Takk for svar. Jeg blir vel også hakket mer gul når jeg blir brun, så satser på at Fair vil passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå